صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۲

قابلیت‌های جذاب اما پنهان اندروید

 میترا جلیلی
خبر نگار


بیشتر کاربران از بخش عمده توانمندی‌های سیستم‌عامل گوشی خود بی‌خبر هستند و هنگام نیاز به ویژگی‌های مختلف آن، به دنبال نصب اپلیکیشن‌های مختلف هستند. درحالی که کاربران با افزایش اطلاعات خود می‌توانند بدون نصب اپ‌های گوناگون و سنگین کردن گوشی و پرشدن حافظه آن، از قابلیت‌های سیستم‌عامل گوشی خود بهترین بهره را بگیرند. اندروید، سیستم‌عامل غالب در جهان و کشور ما است، به همین دلیل هم نگاهی به قابلیت‌های این سیستم‌عامل داریم تا با استفاده از ترفندهای آن بتوانید استفاده بهتری از گوشی‌های اندرویدی خود داشته باشید.

مقابله با شماره‌های مزاحم
اگر شما هم از دست پیامک‌های تبلیغاتی گاه و بیگاه خسته شده‌اید و عملاً در زمان خواب و بیداری، صدای نوتیفیکیشن باعث آزارتان می‌شود، می‌توانید به دردسر اسکمرها و بازاریاب‌ها پایان دهید. برای حل این مشکل، تنها کافی است از یکی از قابلیت‌های سیستم‌عامل گوشی اندرویدی خود بهره بگیرید و شماره موردنظر و مزاحم را بلاک یا مسدود کنید.
برای بلاک کردن یک شماره در گوشی‌های اندرویدی، باید قبل از هرچیزی بر گزینه تماس(Phone یا Call) کلیک کنید. حالا گزینه سه نقطه را در گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کرده و از منوی جدید باز شده، گزینه تنظیمات (Setting) را انتخاب کنید. در صفحه جدید که برای شما باز شده، باید روی گزینه شماره‌های بلاک شده (Block Numbers) کلیک کنید. حالا فرصت این را دارید که در این قسمت، شماره تلفن جدیدی را به لیست شماره‌های بلاک شده اضافه یا یک شماره را که قبلاً مسدود کرده‌اید ولی حالا به هردلیلی احساس می‌کنید به آن نیاز دارید حذف کنید. یک موضوع جالب دیگر هم این است که در این بخش شما می‌توانید شماره‌های ناشناس را به طور خودکار بلاک کنید که البته استفاده از این قابلیت چندان پیشنهاد نمی‌شود چراکه ممکن است یکی از نزدیکان‌تان مجبور شود با شماره‌ای ناشناس با شما تماس بگیرد و در صورت انتخاب این گزینه، نمی‌توانید نسبت به آن پاسخگو باشید. استفاده از قابلیت بلاک شدن خودکار شماره‌های ناشناس تنها در شرایط خاص و برای مدتی کوتاه توصیه می‌شود.

قابلیت ضبط صفحه‌نمایش
یکی دیگر از قابلیت‌های جالب و مخفی سیستم‌عامل اندروید که ممکن است برای کاربران جذاب و مفید باشد، قابلیت ضبط صفحه‌نمایش است. برای استفاده از این ویژگی، تنها کافی است به قسمت Screen Record> Start Recording بروید و با کلیک بر این گزینه‌ها، عملاً دستور ضبط تصویر و صدا از صفحه‌نمایش گوشی خود را صادر ‌کنید.

اتصال گوشی
 به برنامه Your Phone ویندوز
یکی دیگر از ترفندهای استفاده از گوشی‌های اندرویدی، قابلیت و توانمندی اتصال گوشی به برنامه your phone ویندوز است. هرچند قبل از این، تنها کاربران iOS از این ویژگی بهره‌مند بودند و می‌توانستند از هماهنگی فوق‌العاده بین گوشی اپل خود، کامپیوتر‌های رومیزی مک یا مک‌بوک‌های اپل بهره بگیرند و از این اکوسیستم لذت ببرند، ولی حالا مایکروسافت هم به این عرصه ورود کرده است. مایکروسافت با عرضه برنامه Your Phone در ویندوز ۱۰ سعی کرده به کاربران اندروید کمک کند و با افزایش ارتباط آنها با ویندوز، تجربه لذت‌بخشی برای آنها رقم بزند. اما برای این اتصال چه باید کرد؟ فقط کافی است بعد از اجرای برنامه Your Phone به بخش setting app بروید و گزینه Add a Phone را انتخاب کنید. حالا گوشی خود را به این برنامه اضافه کنید. با برقراری اتصال، عملاً می‌توانید هم تماس‌های مورد نظر خود را برقرار کنید و هم به ارسال متن و مشاهده عکس‌های گالری گوشی خود روی کامپیوتر شخصی‌تان بپردازید. درواقع با این کار گوشی اندروید شما، کاملاً با کامپیوترتان هماهنگ می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی