صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

فارس

حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد، دادستان کل کشور با بیان اینکه موضوع محیط زیست یکی از مصادیق حقوق عامه است، گفت: ما به‌عنوان مدعی‌العموم موظف هستیم از حقوق عامه صیانت کرده و از تعدی و تجاوز به آن جلوگیری کنیم. از کار‌های مهم ما که جزو مطالبات سازمان محیط زیست هم بوده است ایجاد شعب تخصصی است. به جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرایم زیست محیطی از جمله جرایم موضوع قانون هوای پاک و قانون حفاظت از خاک شعب تخصصی در دادسرا و دادگاه ایجاد شده است.

 

ایرنا

 طبق برنامه هفتم توسعه، تصمیم‌گیری‌ها برای اجرای طرح‌های گردشگری بویژه در سواحل دریایی به شورای هر استان‌ واگذار شد.

 

مهر

حجت‌الاسلام محمد محمدی، امام جمعه جم در خطبه‌های نماز جمعه با انتقاد از وضعیت پرداخت عوارض آلایندگی خواستار پرداخت کامل و عادلانه عوارض آلایندگی در استان بوشهر شد. وی با اشاره به موضوع عوارض آلایندگی اظهار داشت: پرداخت عوارض آلایندگی مستند به ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده حق مردم بویژه مناطق پیرامونی حوزه صنعت است. اگر این عوارض بموقع و کامل پرداخت شود تحول در مناطق و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود. متأسفانه از فصل آخر سال ۱۴۰۰ تاکنون پرداخت نشده است که معاون عمرانی و شهری روستایی وزیر کشور در استان اعلام کرد مطالبات استان بوشهر از ناحیه صنایع بابت آلایندگی ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

 

فارس

سازمان محیط زیست مکلف به بازسازی زیستگاه‌های حساس شد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت از محیط زیست را مکلف کردند تا نسبت به بازسازی زیستگاه‌های حساس بویژه زیستگاه‌های آبی دارای گونه‌های در معرض خطر اقدام کند.
 

 

ایسنا

علیرضا فخاری استاندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا ضمن انتقاد از عدم پیگیری جدی موارد مربوط به آلودگی هوا در طول سال، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی و مسئول با جدیت بیشتر و اولویت قرار دادن موضوع آلودگی، نسبت به انجام وظایف ذاتی و قانونی خود در این مورد اقدام کنند. همواره فصل سرما توأم با پدیده وارونگی دما و افزایش غلظت آلاینده‌ها بوده است و مسئولان باید در طول سال برنامه‌های مؤثر در راستای کاهش میزان آلاینده‌ها را تدوین و در فصل سرما آن را اجرا کنند.

 

مهر

علیرضا غلامی با بیان اینکه شکارچیان سابقه‌دار در اردستان محیطبانی را با خودرو زیر گرفتند، افزود: شامگاه چهارشنبه ۲۴ آبان در پی دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان، نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست در عملیات تعقیب و گریز شکارچیان با دستور قضایی اقدام به راه بندان کردند. علی رغم هشدار محیطبانان مبنی بر ایست برای بازرسی، شکارچیان متخلف که دو نفر بودند با خودرو به سمت محیطبانان حرکت می‌کنند و یک محیطبان را زیر گرفتند.

 

ایسنا

   علیرضا مزینانی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به برگزاری کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران در ۲۸ آبان‌ماه، گفت: براساس گزارش وزارت صمت، پیشنهاد شد سهم استان تهران از اسقاط خودروهای فرسوده در مقایسه با حجم شماره‌گذاری خودروها اصلاح شود.

 

فارس

 وضعیت «اَرَس»، پلنگ ایرانی رو به بهبود است. ارس سال ۱۳۹۱، وقتی که توله بود توسط محیط‌ زیست خراسان‌ رضوی از فردی متخلف در تربت‌حیدریه کشف و ضبط و به باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد منتقل شد. از سال ۹۶ این توله پلنگ درگیر بیماری و حملات تشنجی و عصبی شد و بیماری او را تا پای مرگ کشاند، تا جایی که غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست قول پیگیری این ماجرا را داده بود و اخیراً اوضاع این پلنگ رو به بهبود است.

 

مهر

مسلم عراقی، رئیس اداره محیط زیست شاهرود از دستگیری شکارچیان منطقه شکار ممنوع تپال خبر داد و گفت: لاشه یک رأس کل تازه شکار شده کشف و ضبط شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی