صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تحقق ۹۴ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان قزوین  
قزوین - سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۴ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی استان خبر داد.
مجید رحمانی افزود: تعهد اشتغال بخش کشاورزی در جلسه کارگروه اشتغال استان ۳ هزار و ۱۰۰ نفر برای امسال تعیین شده که تاکنون از این میزان دو هزار و ۹۱۵ نفر اشتغال در بخش‌های مختلف کشاورزی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات از منابع رونق تولید، تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری، تسهیلات بند الف تبصره ۱۸، کمک‌های فنی و اعتباری و مشاغل خانگی و تسهیلات خط ۸ مکانیزاسیون به واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی نقش قابل توجهی در ایجاد و تثبیت اشتغال و تحقق اشتغال دارد.
رحمانی ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از مؤلفه‌های توسعه بخش کشاورزی برشمرد و افزود: تاکنون شهرستان البرز با تحقق ۱۰۲ درصدی در سامانه رصد اشتغال ملی بیشترین میزان اشتغال را در استان به خود اختصاص داده است.

افزایش کتابخانه‌های سیار کشور در سال‌جاری
اهواز- مدیرکل تأمین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بااشاره به افزایش دو برابری کتابخانه‌های سیار در کشور گفت: در سال‌جاری باتوجه به سیاست این نهاد در جهت توسعه عدالت فرهنگی، کتابخانه‌های سیار از ۳۳ مورد به ۵۱ کتابخانه سیار افزایش یافته است.
حامد عبدوس در آیین تقدیر از کتابداران اهواز با بیان اینکه جذب منابع کتابخانه از ظرفیت مردمی اتفاق مبارکی است که در استان‌های کشور به وقوع پیوسته است افزود: استان فارس، آذربایجان‌شرقی و خوزستان در مسیر اهدای کتاب گام‌های خوبی برداشته‌اند که می‌طلبد با برنامه‌ریزی به شکل نظام‌مند در این حوزه نیز به جذب منابع کتابخانه کمک کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی