صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و چهار - ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

استاندار هرمزگان بر لزوم سامانه برخط بارنامه تأکید کرد

مقابله هوشمند با قاچاق سوخت

  بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بارنامه‌های صوری عامل مهمی در قاچاق سوخت و در نتیجه جولان بیشتر خودروهای سوخت‌بر در سطح جاده‌های استان و ناایمن شدن مسیرهای مواصلاتی است، تصریح کرد: باید سامانه بارنامه برخط ایجاد شود تا بتوان با این معضل مقابله کرد.
مهدی دوستی در نشست شورای راهبری تصادفات استان هرمزگان افزود: یکی دیگر از مشکلات ما در بندر شهید رجایی است، در این بندر به ۸۰۰ راننده پایه‌یک نیاز است اما امکان جذب این تعداد راننده وجود ندارد؛ از پلیس راهور درخواست داریم برای تأمین نیروی انسانی مجوز جذب رانندگان با گواهینامه ویژه پایه‌دوم نیز در محدوده بندر شهید رجایی صادر شود.
وی به مشکل پلاک‌گذاری کامیونت‌های وارداتی قشم اشاره کرد و گفت: حدود یک‌هزار دستگاه کامیونت‌ بلاتکلیف در جزیره قشم وجود دارد که مشکلات مرتبط با منطقه آزاد و سازمان ملی استاندارد آنها حل شده و در حوزه راهور هم درخواست داریم نسبت به رفع موانع موجود اقدام شود.

  افزایش تصادفات در هرمزگان
سردار حسن مؤمنی رئیس پلیس راه راهور فراجا نیز در این نشست گفت: در استان هرمزگان از سال ۹۹ به بعد شاهد افزایش تصادفات هستیم، این استان در برخی شاخص‌ها ازجمله تخطی از سرعت مطمئنه و جان باختن حادثه‌دیده در محل وقوع تصادف و تصادف موتورسیکلت از میانگین کشوری شرایط بدتری دارد که باید این مسائل کنترل شود.
سردار مؤمنی با بیان اینکه در حوزه اصلاح راه‌ها تخصیص اعتبار باید صورت گیرد، گفت: سامانه ثبت تخلف و اعمال قانون می‌تواند عامل جدی و مؤثری در کاهش تصادفات باشد، در استان هرمزگان خودروهای سوخت‌بر یکی از عوامل مهم تصادفات هستند که باید برای مهار آنها فکری شود.
 فرمانده انتظامی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به مسأله مهم خودروهای سوخت‌بر گفت: برای کنترل و توقیف این خودروها در جاده‌های استان طرح‌هایی مدنظر داریم و تلاش داریم ضمن توقیف این خودروها، آنها را به مدت ۶ ماه در توقیف نگه داریم.
سردار علی‌اکبر جاویدان همچنین به معضل موتورسیکلت‌های فاقد پلاک اشاره کرد و خواستار تعیین‌تکلیف این موتورسیکلت‌ها شد.

جستجو
آرشیو تاریخی