صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

خبر

والیبال نشسته؛ قهرمان جام جهانی
والیبال نشسته ایران 12 روز بعد از تکرار قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، این بار در فینال جام جهانی والیبال نشسته، در شهر قاهره با شکست نماینده مصر میزبان، دوباره آقایی‌اش را به رخ دنیا کشید. تیم مس شهر بابک به نمایندگی از ایران با هدایت هادی رضایی در رقابت‌ها شرکت کرد و با شکست رقبایش فینالیست شد و دیشب هم نماینده مصر را سه ست پیاپی با نتیجه 3 - صفر با امتیازات 25-21، 25-19 و 25-17 برد و با قهرمانی، این بار سرود ملی ایران در قاهره طنین‌انداز شد و پرچم سه رنگش به اهتزاز درآمد. شاگردان هادی رضایی برای حمایت از  مردم غزه شال‌گردن با نقش قدس به گردن انداختند.
 

مجمع والیبال به تعویق افتاد
مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون والیبال که قرار بود  29 آبان ماه  برای انتخاب سرپرست فدراسیون برگزار شود به زمان دیگری موکول شد.
دوره ریاست چهارساله محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال فردا تمام می‌شود و فدراسیون برای اینکه سهمیه المپیک 2024 از دست نرود و تنها فرصت برای هت تریک سهمیه المپیک والیبال نتیجه در لیگ ملت‌های 2024 است، از طرفی با استعفای بهروز عطایی فدراسیون مذاکره با مربیان خارجی را برای انتخاب بهترین گزینه  شروع کرد، اما با پایان دوره ریاست داورزنی، او تنها به شرط سرپرستی فدراسیون با رأی مجمع می‌توانست پروژه انتخاب سرمربی و کاندیداتوری برای انتخابات ریاست آسیا را دنبال کند، به همین خاطر 29 آبان یعنی آخرین روز کاری داورزنی، قرارشد مجمع فوق‌العاده برای تعیین تکلیف سرپرست فدراسیون برگزار شود، اما با مخالفت وزارت ورزش مجمع لغو شد.قرار است تاریخ جدید مجمع بعد از هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان اعلام شود.


یخچالی هم ناجی گلادیاتورز نشد
تیم بسکتبال رومراشتورم گلادیاتورز ترایر آلمان در دور هشتم رقابت‌های Pro A آلمان در خانه خود ۹۵ - ۸۳ مغلوب ینا شد. یخچالی ستاره ایرانی تیم گلادیاتورز در این رقابت، ۳۳ دقیقه بازی کرد و با ۲۰ امتیاز، ۳ ریباند، ۲ پاس گل، ۲ توپ‌ربایی و کارایی ۱۸ چهره شاخص تیمش بود. گلادیاتورز ترایر با این شکست، با ۶ پیروزی و ۲ باخت و کسب ۱۲ امتیاز به رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ Pro A (دسته دوم) آلمان سقوط کرد.
 

فردا؛ آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون جانبازان
زمان ثبت‌نام از داوطلبان احراز پست ریاست و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان مشخص شد. این فدراسیون اعلام کرد که ثبت‌نام از داوطلبان احراز پست ریاست و اعضای هیأت‌رئیسه این فدراسیون از روز30 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا 13 آذر به‌مدت 10 روزکاری ادامه دارد. دوره ریاست چهارساله شروین اسبقیان در این فدراسیون اسفندماه به پایان می‌رسد. اسبقیان چند هفته قبل به‌عنوان مدیرکل دفتر حوزه وزارتی در وزارت ورزش و جوانان منصوب شد.


تدریس قاسمی در پاریس
کمیل قاسمی،سنگین وزن سابق کشتی آزاد ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و نقره جهان برای تدریس در دوره مربیگری اتحادیه جهانی کشتی عازم پاریس شد.او در حال حاضر هدایت تیم کامبوج را بر عهده دارد و به عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی فعالیت می‌کند:«دوره پیشرفته مربیگری اتحادیه جهانی کشتی به مدت 10 روز در پاریس برگزار می‌شود و من نیز به عنوان مدرس اتحادیه جهانی کشتی در این دوره حضور خواهم داشت.»


پایان همکاری جعفرزاده با تپانچه
مربی تیم ملی تپانچه کشورمان  با فدراسیون قطع همکاری کرد. مسابقات قهرمانی آسیا در رشته تیراندازی در حالی به میزبانی کره جنوبی برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان نتوانستند سهمیه المپیک بگیرند. کاروان تیراندازی ایران تاکنون ۲ سهمیه در تفنگ بادی توسط شرمینه چهل‌امیرانی و تپانچه ۲۵ متر توسط هانیه رستمیان کسب کرده است. جواد فروغی که مدال طلای المپیک در رشته تپانچه را در کارنامه دارد در چند مسابقه اخیر که شرکت کرده ناکام بوده و عملکرد ضعیفی داشته است. دور جدید تمرینات تیم ملی تپانچه از اواخر هفته گذشته آغاز شده و ملی‌پوشان خود را برای مسابقات اندونزی و انتخابی المپیک پاریس آماده می‌کنند این در حالی است که «احمد جعفرزاده» مربی تپانچه که با جواد فروغی، جوهری‌خو و وحید گلخندان کار می‌کرد در این اردو حضور ندارد. او بعد از مسابقات کره‌جنوبی با فدراسیون همکاری ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی