صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

کار مربی خارجی تیم ملی‌ آب‌های آرام تمام شد

بلیت بدون بازگشت سنا به برزیل

فائزه زمانی
روزنامه‌نگار

کشتی فدراسیون قایقرانی با هدایت پــدرو سنا سرمربی برزیلی هیچ‌گاه به ساحل رؤیایی‌اش نرسید. سنای برزیلی آمده بود که تا المپیک پاریس بماند اما عمر سرمربی‌گری‌اش در ایران خیلی کفاف نداد. او 15 آذر 1400 کار خود را در ایران شروع کرد و یکشنبه هفته قبل درحالی که هنوز 15 روز از قراردادش باقی مانده بود طی توافق با فدراسیون قایقرانی، بعد از دریافت مطالباتش احتمالاً برای همیشه ایران را ترک کرد.
فدراسیون قایقرانی بعد از کنارگذاشتن ناگهانی ایرج اقلیمی سرمربی سابق تیم ملی، برای اولین بار بعد دوران ریاست پرافتخار احمد دنیامالی با جذب این مربی خارجی، شگفتانه ویژه‌ای رو کرد. علیرضا سهرابیان با استخدام این مربی خواب‌های شیرینی برای قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، انتخابی و المپیک پاریس دیده بود اما این خواب‌ها خیلی زود به کابوس تبدیل شد.
ابتدا همه چیز خوب پیش می‌رفت، قایقرانان با هدایت این مربی برزیلی فروردین 1401 با 13 مدال طلا، 5 نقره و 2 برنز در آب‌های آرام قهرمانی آسیا تایلند غوغا کردند. البته که باتوجه به عدم حضور بعضی تیم‌های قدرتمند آسیا نمی‌توان این نتایج را شاهکار دانست ولی فدراسیون قایقرانی در آن مقطع با بستن چشمانش به روی حقایق، در باد نتایج تایلند خوابید و پدرو را معجزه‌گر دانست. این 25 مدال رنگارنگ قایقرانان در تایلند باعث شد تا فدراسیون خیال کند که تیم در هانگژو هم می‌تواند همین نتایج را تکرار کند، اما زهی خیال باطل.
رؤیای علیرضا سهرابیان با این مربی برزیلی در بازی‌های آسیایی هانگژو خیس شد و تیم ملی آب‌های آرام در عین ناباوری فقط 3 برنز گرفت. درحالی که شرایط تیم ملی با این مربی خوب به نظر می‌رسید. تازه بعد از بازی‌های آسیایی مشخص شد که قهوه برزیلی سهرابیان سرد از کار درآمده است. عملکرد فنی نامناسب پدرو در چیدن ارنج قایق‌ها و بلاتکلیفی ترکیب ملی‌پوشان تا شب قبل از مسابقات، عدم مدیریت و دیسیپلین لازم برای اداره تیم، همه و همه از دلایل عدم نتیجه‌گیری دلخواه تیم ملی در هانگژو بود که حتی صدای بسیاری از قایقرانان از جمله علی آقامیرزایی و عادل مجللی را درآورد.
همین موضوع هم باعث شد تا سهرابیان بعد از نتایج نامطلوب پدرو در بازی‌های آسیایی، حالا 5-6 ماه مانده به انتخابی المپیک پاریس، عذر این مربی را بخواهد و با پرداخت کامل مطالباتش او را راهی برزیل کند.
حالا تصمیم فدراسیون درباره سرمربی بعدی آب‌های آرام هنوز مشخص نیست اما سهرابیان باید هرچه زودتر دست بجنباند تا قایقرانانش از کورس سهمیه المپیک جا نمانند.

جستجو
آرشیو تاریخی