رستمیان: می‌خواهم سال آینده صدرنشین رنکینگ شوم

مدال المپیک در دسترس

مهری رنجبر
خبر‌نگار

دومی رنکینگ جهانی برای تیرانداز المپیکی تپانچه، بهترین اتفاق بود. فکرش را هم نمی‌کرد نفر دوم شود. اما شد. اتفاقی که انگیزه‌اش را برای درخشش بیشتر بالا برد تا حدی که می‌خواهد صدرنشین شود. اوبا نتایجی که امسال گرفته خیلی برای درخشش در المپیک امیدوار شده است. هرچند هنوز هم دغدغه او سلاح است و بس.

از اینکه نفر دوم رنکینگ جهانی تپانچه 25 متر شدی، راضی هستی؟
من راضی هستم. خدا را شکر. من تا یک ماه پیش نفر پنجم رنکینگ جهانی بودم و فکر می‌کردم نتیجه بازی‌های آسیایی تأثیری در رنکینگ جهانی ندارد و حالا، حالاها تا سال آینده نفر پنجم می‌مانم. اما وقتی خبر دومی‌ام را شنیدم، خیلی خوشحال شدم.
برنامه داشتی که رنکینگت را تغییر دهی؟
یکی از اهدافم این بود که جزو 3نفراول باشم. با شنیدن خبر دومی هم خوشحال شدم و هم راضی‌ام. البته انگیزه بیشتری پیدا کردم تا با حفظ جایگاه دومی رنکینگ جهانی و تلاش بیشتر این روند را ادامه دهم و سال آینده صدرنشین رنکینگ جهانی شوم.
فکر می‌کنی این اتفاق می‌افتد؟
شک ندارم. با نتایجی که گرفتم به این باور رسیده‌ام که نشدنی نیست. البته بستگی به حمایت فدراسیون و وزارت ورزش دارد. اگر با حمایت فدراسیون در مسابقات زیادی شرکت کنم، می‌توانم صدرنشین رنکینگ جهانی شوم.
تو امسال، با دومی رنکینگ جهانی، برای دومین بار به فینال جام جهانی دعوت شدی. اتفاق خوبی است؟
من امسال هم جزو 12 نفر برتر رنکینگ جهانی شدم که برای دومین بار به فینال جام جهانی دعوت شدم. مسابقه‌ای که حضور در آن اتفاق خیلی خوبی است، چرا که می‌توانم کنار بهترین تیراندازان دنیا تیر بزنم. خوشحالم که در این مسابقه حضور دارم.
البته بعد از قهرمانی آسیایی کره استراحت خوبی داشتم و دوباره تمریناتم را شروع کردم و چند روزی در تهران تمرین کردم. از شنبه با رسیدن به دوحه هم چند روز فرصت برای تمرین دارم و پنجشنبه و جمعه هم مسابقه می‌دهم.
یعنی با این شرایط پیش‌بینی می‌کنی به فینال المپیک برسی؟
هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. اینکه چه اتفاقی می‌افتد و چه شرایطی پیش می‌آید. به خاطراینکه نتایج نزدیک به هم است و در واقع در تیراندازی با دهم و صدم امتیاز فینال و مدال از دستت می‌پرد. من امیدوارم که فینالیست شوم و همه تلاشم برای مدال المپیک در پاریس است. هر چند روز بازی و شرایط مسابقه هم خیلی مهم است.
تو نگران نیستی اگر اردوی برون‌مرزی نروی و سلاح جدید نداشته باشی، تپانچه‌ات برای المپیک به روز نیست؟
من سفارش سلاح داده‌ام و منتظرم شرایط پیش بیاید تا آن را تحویل بگیرم. هر چه زودتر و قبل از المپیک این اتفاق بیفتد تا ما با سلاح و تجهیزات جدید تمرین کنیم به نفع ماست. من اگر سلاحم به دستم برسد درالمپیک پاریس با آن مسابقه می‌دهم، وگرنه با سلاح قدیمی‌ام کار می‌کنم.
امسال با مدال‌هایی که گرفتی، سال درخشش هانیه رستمیان بود؟
خدا را شکر بعد از سهمیه المپیک، من نتایج خوبی در مسابقات گرفتم. در واقع من پای ثابت 25 متر تپانچه رقابت‌ها بودم و با رکوردهای خوبی که زدم مدال‌های نقره نصیبم شد. با این حساب امسال یکی از بهترین سال‌های زندگی ورزشی‌ام بود.
هانیه در المپیک پاریس هم در 25 متر تپانچه مسابقه می دهی و هم بادی؟
بارکوردهایی که امسال در مسابقات ثبت کردم خیلی امیدوارم که عملکرد خوبی در المپیک 2024پاریس داشته باشم. البته من دوست دارم در تپانچه  بادی هم  تیر بزنم .
 اما بستگی به این دارد که بچه ها دو سهمیه بگیرند یا نه. اگر بچه های دیگر سهمیه بادی نگیرند،آن وقت من می‌توانم در دو ماده مسابقه دهم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی و سه - ۲۹ آبان ۱۴۰۲