معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

آموزش برنامه‌نویسی به دانش‌آموزان گام اول توسعه مدارس متاورس

غزل رضایی ثانی
خبرنگار

اکنون که جامعه جهانی با سرعت به سمت هوش مصنوعی و توسعه آن پیش می‌رود، ضرورت کاربرد و وجود آن در بخش‌های مهم کشور از جمله بهداشت و درمان، آموزش، اجرای قوانین و... احساس می‌شود. درهمین خصوص سیستم آموزشی کشور یکی از بسترهایی است که پتانسیل بالایی برای پیوستن به هوش مصنوعی و ساخت مدرسه متاورس دارد. محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با «ایران» درباره برنامه آموزش و پرورش برای دست‌یابی به مدرسه متاورس، گفت: ما در آموزش و پرورش در این راستا برنامه‌ها و طرح‌هایی را دنبال می‌کنیم. هدف ما در آموزش و پرورش، آموزش، تعلیم و تربیت است پس این موضوع نیز اهمیت زیادی دارد. زمینه‌سازی برای تحقق هوش مصنوعی در آموزش و پرورش با آموزش برنامه‌نویسی و کدنویسی اتفاق می‌افتد. طرحی تحت عنوان طرح شهید فخری‌زاده در دست تهیه است که با کمک وزارت ارتباطات و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا خواهد شد. براساس این طرح، همچنین، مدارس با حمایت‌هایی که وزارت ارتباطات انجام می‌دهد تجهیز می‌شوند تا بتوانیم موضوع برنامه‌نویسی و کدنویسی را که به گونه‌ای دروازه ورود به مقوله هوش مصنوعی است، محقق سازیم.
به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سال گذشته دانش برنامه‌نویسی به 12 هزار معلم آموزش داده شد. وی افزود: آنان، گروهی از دبیران ریاضی، علوم و کار و فناوری بودند و سال گذشته دانش‌آموزان را آموزش دادند. عمده برنامه‌ها در سال تحصیلی جاری به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سال گذشته اولویت را بر مدارس شبانه‌روزی گذاشتیم و این موضوع در مدارس شبانه‌روزی انجام شد. تا حدی از هدف ما محقق شد و بخش زیادی از معلمان و دانش‌آموزان این مدارس آموزش دیدند. به هرحال نیازمند یک سری زیرساخت هم هستیم. موضوعات مختلفی در بحث مدرسه متاورس مطرح است. تغییر رویکرد در ساخت مدرسه، تجهیز مدارس و آزمایشگاه‌های مجازی با همین رویکرد انجام می‌شود و در آینده سازمان نوسازی باید مدارس را همراستای مدرسه متاورس تجهیز کند.

جستجو
آرشیو تاریخی