شهردار تهران:

جایگاه مدیریت شهری در ساحت سیاسی کشور باید ارتقا یابد

شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بر لزوم ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور تأکید کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران و ۱۹ شهردار کلانشهر کشور به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد، با تأکید بر لزوم ارتقای جایگاه شهرداری‌ها در ساحت سیاسی کشور گفت: تأخیر ۲۰ ساله در اجرایی شدن اصول مرتبط با شوراها در قانون اساسی سبب شد آنگونه که باید جایگاه مدیریت شهری در کشور مورد توجه قرار نگیرد.  
وی افزود: امروز که دولت سیزدهم به‌عنوان مجموعه‌ای خدمتگزار، همراه با مجموعه مدیریت شهری برای حل مشکلات کشور است، بهترین فرصت برای ماست تا بتوانیم ضمن تعامل، این نگاه را اصلاح کنیم. در همین رابطه کارگروه چهارجانبه‌ای در دولت با حضور نمایندگانی از مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی  و دارایی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل خواهد شد تا در نتیجه آن بتوانیم آنچه را که در قانون اساسی به‌عنوان وظایف شوراها و مدیریت شهری مطرح شده است به نحو احسن اجرا کنیم.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر مدیریت شهری تهران به چین اشاره کرد و در رابطه با دستاوردهای آن گفت: در این سفر سه میلیارد دلار قرارداد تجاری منعقد شد و توانستیم از طرف چینی یک میلیارد و ۴۰ میلیون یورو فاینانس با تنفس یک تا سه‌ ساله بگیریم.
در قراردادها بنا نیست واردکننده صرف از چین باشیم و مطابق تفاهمات صورت گرفته واردات همراه با انتقال تکنولوژی خواهد بود و بناست در کشور با طرف چینی کارخانه‌های مشترکی ساخته شود.
جستجو
آرشیو تاریخی