معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

چهار قرارداد استانداردسازی شده مشاورین املاک به‌زودی رونمایی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تاکنون چهار قرارداد مشاورین املاک را استانداردسازی کرده‌ایم که بزودی رونمایی می‌شود تا کسانی که با حسن نیت فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند، گرفتار کلاهبرداران نشوند.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، علی‌اصغر جهانگیر، دیروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: بسیاری از پرونده‌هایی که برای مردم تشکیل می‌شود به دلیل عدم اطلاعات کافی حقوقی است. آنها زمانی که معامله‌ای را انجام می‌دهند به ابعاد حقوقی قضیه اشراف لازم را ندارند و از افراد صاحب‌نظر و صاحب‌فن استفاده کمتری می‌کنند لذا به دلیل عدم دریافت مشاوره‌های حقوقی در آینده گرفتار پرونده‌های متعدد می‌شوند. ضروری است که تمامی دستگاه‌ها، ارتقاء آگاهی‌های عمومی و حقوقی مردم را در دستور کار قرار دهند.
جهانگیر خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه‌های مختلف از جمله دستگاه قضایی، مشاوره تلفنی راه‌اندازی کرده تا به مردم خدمات دهند. مرکز امور وکلا نیز در این خصوص فعال است. معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز در این خصوص فعالیت‌های مختلفی را در دستور کار دارد که استانداردسازی قراردادهای مشاورین املاک از آن جمله است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، دیروز به همراه حسین پورمند، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم، محمدرضا قنبری، مدیر کل برنامه‌ریزی و مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و منیژه خاکی، سرپرست دفتر امور زنان و خانواده و پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه، در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با مراجعه‌کنندگان، دیدار و به پرونده‌های آنها رسیدگی کردند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و سی
 - شماره هشت هزار و سیصد و سی - ۲۵ آبان ۱۴۰۲