صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سی - ۲۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سی - ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فضای‌مجازی

بزرگداشتی برای استاد بزرگ موسیقی ایران
علیرضا میرعلینقی پژوهشگر تاریخ موسیقی ایران در صفحه اینستاگرامش از کنسرت موسیقی «گروه نهفت» به مناسبت بزرگداشت یکصدمین سال تولد استاد روح الله خالقی خبر داد. این برنامه به سرپرستی جهانشاه صارمی 3و4 آذر ماه در تالار وحدت برگزار می شود.
.
روایتی صهیونی و جعلی از حضرت عیسی مسیح(ع)
سعید مستغاثی، منتقد فیلم در اینستاگرامش نوشت: «در فیلم «رمز داوینچی» براساس برخی جعلیات صهیونی گفته می‌شود عیسی مسیح با مریم مجدلیه (که در تاریخ، یک زن بدنام معرفی شده) ازدواج کرد و دختری به نام سارا از آنها باقی ماند که نسل مسیح را تداوم بخشید و این نسل را تشکیلاتی به نام «خانقاه صهیون» در طول تاریخ محافظت کرد. در این فیلم، تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی، روایتی از همین موضوع قلمداد شده و ادعا می‌شود شخصی که در سمت چپ عیسی مسیح در تابلو نشسته، همان مریم مجدلیه است و گویا هموست که نزدیک‌ترین حواری به عیسی مسیح محسوب می‌گردید نه پطرس. بر همین اساس گفته می‌شود نخستین کلیسا را هم پطرس بنا نکرد بلکه کار مریم مجدلیه بود! با نشانه‌ها و علائمی که در فیلم «رمز داوینچی» نمایش داده می‌شود، در می‌یابیم، «خانقاه صهیون» در واقع همان تشکیلات انجمن علوم طبیعی سلطنتی بریتانیا بوده که بعداً به «کالج نامرئی» Invisible Collage تغییر نام داد و از مهم‌ترین سازمان‌های تشکیلات فراماسونری به شمار آمد که برخی از دانشمندان و هنرمندان دوران رنسانس از جمله اسحاق نیوتن و لئوناردو داوینچی و... عضو آن بودند و برخی از آنها هم در فیلم «رمز داوینچی» نام برده می‌شوند. پس پر بیراه نخواهد بود که داوینچی تابلوی «شام آخر» را برهمین اساس کشیده باشد تا روایتی صهیونی و جعلی از حضرت عیسی مسیح و زندگی و ازدواج و بچه‌ها و شام آخرش ارائه دهد!»

حماس قفل تلفات از گنبد آهنین را باز کرد
مهدی بختیاری، خبرنگار نظامی در توئیترش ضمن انتشار تصویر درباره تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در روز اول طوفان‌الاقصی که به‌تازگی افشا شده نوشت: «بعد از 40 روز، مشخص شده که شنبه هفتم اکتبر، برای اسرائیل سیاه‌تر از این حرفا بوده. این هم سه تا کشته اون روز که از افسران گنبد آهنین بودن: سهر صعودیان (فرمانده واحد) بنیامین گابریل یونا (یگان محافظ) و ناتیو کوتسرو (اپراتور). حماس قفل تلفات از گنبد آهنین رو هم باز کرده. این سه افسر که در پی اتمام موشک‌های برخی سامانه‌ها در حال تأمین موشک‌های جایگزین بودند، حوالی ساعت 10:30 دقیقه صبح کشته شدند و کشته شدن آنها سه روز بعد تأیید شده است.»

جنگ روانی اسرائیل با هدف غافل کردن ما از کل میدان
رقیه‌سادات موسوی، تحلیلگر در توئیترش نوشت: «تمرکز بر اشغال یه بیمارستان غیرنظامی به عنوان نماد مقاومت خطای استراتژیک است. جنگ روانی رسانه‌ای رژیم اسرائیل می‌خواد از کل درگیری‌های میدان غفلت کنیم.»

تهران، یک کتابخانه بزرگ
اکانت «زیباسازی شهر تهران» در توئیتر ضمن انتشار تصاویری از بیلبوردهای جدید نوشت: «این روزها تهران تبدیل شده به یک کتابخونه بزرگ! پویش فرهنگی هوشمند «کتابخانه شهر» با ۱۰۰ عنوان کتاب روی ۷۰۰ سازه تبلیغات شهری به مناسبت هفته کتاب در پایتخت اکران شده! برید بارکد تابلوها رو بزنید و کتاب رو با تخفیف ۸۰ درصدی تهیه کنید!»


تبارشناسی سیاست فرهنگی کره جنوبی در مرکز پژوهش‌های مجلس
جواد بادین‌فکر، دانشجوی دکترای فرهنگ و ارتباطات در توئیترش نوشت: «بعد از قریب به شش ماه گزارش تبارشناسی، سیاست فرهنگی کره جنوبی در مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد. در این گزارش سعی کردم با مرور منابع دست اول در حوزه سیاست فرهنگی کره، پیوندی میان توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نهایتاً فرهنگی کره برقرار ‌کنم.»

جستجو
آرشیو تاریخی