اخبار

انیمیشن‌های جدید راهی اکران می‌شوند

از ابتدای آبان‌ماه انیمیشن‌های کوتاه هنری «رؤیاهای رنگی» در سینماها به نمایش در آمده‌اند. محمد طیب، مدیر گروه سینمای هنر و تجربه با اشاره به اینکه تا پایان سال سه بسته مجموعه انیمیشن کوتاه برای اکران در سینماها آماده می‌شود، گفت: گروه سینمای هنروتجربه تلاش می‌کند هویت انیمیشن کوتاه به‌عنوان یک هویت مستقل پذیرفته شود. بحث نمایش انیمیشن‌های کوتاه در گروه سینمای هنر و تجربه درخواستی بود که از یکی، دو سال پیش به عنوان مدیر بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در کنار آقای دهستانی - معاون وقت انیمیشن مرکز - پیگیری می‌کردم. این درخواست در پی این موضوع بود که در سال‌های اخیر، مرکز، آثار انیمیشن ویژه‌ای تولید کرده بود و جامعه انیمیشن مرتب درخواست داشتند تا فضایی برای نمایش این انیمیشن‌های کوتاه هنری ایجاد شود.
طیب با اشاره به اینکه اکران اولین بسته انیمیشن به بهانه روز جهانی انیمیشن و هفته ملی انیمیشن آغاز شد، گفت: این فرصت مهیا نشده بود تا اینکه در دوره جدید گروه سینمای هنر و تجربه، مدیریت این گروه را برعهده گرفتم و از همان ابتدای فعالیتم در این گروه اکران شدن آثار کوتاه و انیمیشن را در دستور کار قرار دادیم که پس از دریافت مجوزهای لازم اولین بسته انیمیشن کوتاه، «رؤیاهای رنگی» اکران شد. این یک اتفاق تبلیغی و موقت نیست، ما در حال آماده‌سازی سه بسته انیمیشن کوتاه دیگر هم هستیم و امیدواریم که بتوانیم تا پایان سال این بسته‌ها را برای علاقه‌مندان اکران کنیم./ ایسنا

ایجاد انگیزه  در جوانان با جشنواره امیرجاهد
حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در باره جشنواره موسیقی امیرجاهد گفت: تجربه نشان می‌دهد در جشنواره‌هایی که رقابت وجود دارد و جوایز تعیین می‌شود، شرکت‌کنندگان انگیزه بیشتری خواهند داشت مانند جایزه باربد جشنواره موسیقی فجر که توانست اتفاق بزرگی را رقم بزند و تب و تاب و انگیزه عجیبی در حوزه تولید موسیقی و شور و شعف خاصی در جامعه موسیقی ایجاد کرد. مدیرعامل خانه موسیقی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد، اظهار داشت: حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف می‌تواند به لحاظ فرهنگی و هنری و همچنین رونق و اشتیاق در جوانان تأثیر بسزایی بگذارد. هر چقدر حمایت جدی‌تری از این جشنواره داشته باشیم، کمک شایانی به ارتقای جشنواره و موسیقی کرده‌ایم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه
 - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۴ آبان ۱۴۰۲