وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه زنگ هفته کتاب

راه‌اندازی 500 کتابخانه سیار در مناطق محروم تا دو سال آینده

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه زنگ هفته کتاب که صبح دیروز در دبیرستان دخترانه فرهنگ نواخته شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانش‌آموزان بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه هستند، گفت: همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد ۳ میلیون کتاب به کتابخانه مدارس اهدا کرده‌اند. امسال با ابتکار همکاران توانستیم هفته کتاب را در قالب زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه آغاز کنیم.
جامعه ۱۶‌میلیونی دانش‌آموزی بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه است و اگر جامعه هدف در گسترش کتاب و کتابخوانی را اولویت‌بندی کنیم‌، اولویت اول آن دانش‌آموزان هستند. هرچقدر دانش‌آموزان با کتاب‌خواندن انس بگیرند در آینده والدین و مسئولان بهتری در کشور خواهیم داشت و اگر از کتاب‌خوانی دور باشند اثرات نامطلوب آن‌ را در جامعه به جای خواهدگذاشت.
وزیر فرهنگ درباره تجهیز کتابخانه‌های مدارس تصریح کرد: در ابتدای سال همکاران ما در کانون پرورش فکری ۳میلیون جلد کتاب به کتابخانه‌های مدارس تحویل داده‌اند و ما به همکاران پیشنهاد دادیم‌ تلاش شود تا کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان را در کلاس درس در دسترسشان قرار بدهیم. در نمایشگاه کتاب امسال رئیس جمهور تأکید کردند که کتاب فقط در جای خاصی در دسترس مخاطب حرفه‌ای قرار نداشته باشد بلکه در تمام شهر دسترسی به کتاب برای همه اقشار جامعه وجود داشته باشد.
از وزیر صمت تشکر می‌کنم که موافقت کردند تعدادی خودرو برای کتابخانه سیار داشته باشیم. در ابتدای پیشنهاد تعداد ۲۵ خودرو نیاز داشتیم و در حال حاضر این تعداد را به ۵۰ خودرو برای راه‌اندازی کتابخانه سیار افزایش داده‌ایم. تلاش می‌کنیم تا ۲سال آینده در مناطق محروم بتوانیم ۵۰۰ کتابخانه سیار در همه مناطق روستایی و عشایری داشته باشیم و عدالت فرهنگی را از طریق کتابخانه‌های سیار گسترش دهیم.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه
 - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و نه - ۲۴ آبان ۱۴۰۲