از گوشه و کنار ایران

مرگ خاموش 5 عضو یک خانواده
پنج عضو یک خانواده بر اثر گازگرفتگی در شهرستان دلفان لرستان جان باختند.
یوسف رضا جهانی مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان گفت: ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه دوشنبه در پی تماس همسایگان با اورژانس ۱۱۵ عوامل اورژانس در محل حاضر شده و با پیکر بی‌جان پنج عضو یک خانواده مواجه شدند. در این حادثه پدر و مادر به همراه سه دختر خانواده در منزل خود که در زیرزمین بوده، جان خود را از دست دادند که احتمالاً از زمان مرگ آنان چند ساعت گذشته بوده است.مدیر شبکه بهداشت و درمان دلفان ادامه داد: ۲ نفر از متوفیان دانش‌آموزان ۱۰ و ۱۲ ساله بودند که لباس فرم دانش‌آموزی برتن داشتند. پزشکی قانونی نظر نهایی خود را در مورد علت مرگ اعلام خواهد کرد اما آنچه در ظاهر مشخص است، این خانواده دچار گازگرفتگی شده‌اند.

سفر مرگبار خانواده جنوبی به مازندران
سه عضو یک خانواده که از جنوب کشور برای تفریح به مازندران سفر کرده بودند، بر اثر گازگرفتگی در ویلا جان باختند.
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده نیروی انتظامی قائمشهر در این باره گفت: حدود ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح دوشنبه در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰، مبنی بر گازگرفتگی سه نفر از اعضای یک خانواده در یک ویلای مسکونی در شهرستان قائمشهر، بلافاصله مأموران پاسگاه بالاتجن به همراه عوامل اورژانس به محل وقوع حادثه اعزام شدند. در بررسی‌ها مشخص شد پدر، مادر و دختر خردسال خانواده که اهل جنوب کشور و مسافر بودند، در این حادثه بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند.طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشتر گازگرفتگی‌ها مربوط به افراد غیربومی و گردشگر در خانه‌های استیجاری مازندران است که استانداردهای گازکشی به خوبی رعایت نشده و به حد کافی مسائل سلامت مسافران مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
 
راننده با سقوط کارتن ضایعات جان باخت
 سقوط کارتن ضایعات روی راننده ۴۵ ساله کامیون در کارخانه‌ای واقع در حاشیه شهر مشهد منجر به مرگ وی شد.
سرهنگ احمد نگهبان فرمانده انتظامی مشهد گفت: با اعلام مرگ مشکوک در یک کارخانه تولید کاغذ در حاشیه شهر به پلیس، مأموران پاسگاه امام تقی(ع) برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. طبق بررسی‌های پلیس هنگام تخلیه بار ضایعات کاغذ و کارتن از روی یک دستگاه کامیون بنز توسط «لیفتراگ» از سمت چپ خودرو یک کارتن ضایعات روی راننده که در سمت راست خودرو ایستاده بوده، سقوط کرده است.فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: در این حادثه راننده ۴۵ ساله کامیون پس از انتقال به مراکز درمانی با وجود تلاش پزشکان به علت شدت جراحات جان باخت.
 
یک کشته در انفجار جایگاه سوخت

 انفجار خودرو نیسان یخچال‌دار حین سوختگیری در رشت یک کشته و ۲ مجروح بر جا گذاشت.شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: با اعلام این حادثه بلافاصله نیروهای آتش‌نشانی برای امدادرسانی به محل انفجار واقع در جنب ترمینال مسافربری رشت در میدان گیل این شهر اعزام شدند و مشخص شد یکی از سرنشینان نیسان جانش را از دست داده و ۲ نفر از شهروندان حاضر در محل جایگاه نیز مجروح شده‌اند.به گفته مؤمنی، بررسی‌های اولیه کارشناسان حاکی از آن است که این خودرو فاقد معاینه فنی بوده و از تاریخ انقضای سیلندر گاز آن حدود یک سال گذشته، ضمن اینکه اپراتور جایگاه نیز به سرنشین اعلام کرده بود هنگام سوختگیری باید از خودرو خارج شود اما بی‌توجهی کرده بود.
 
ترفند عجیب 2 زن برای سرقت از طلافروشی ها
 ۲ زن سارق که از طلافروشی‌ها سرقت می‌کردند، با شگردهای خاص پلیسی دستگیر و با قرار مناسب روانه زندان مرکزی همدان شدند.
سرهنگ احمد نظرآبادی جانشین انتظامی اسدآباد گفت: اواخر هفته گذشته ماجرای کلاهبرداری و سرقت ۲ زن از یک طلافروشی در سطح شهر گزارش شد و موضوع با تشکیل پرونده در دستورکار پلیس قرار گرفت. این ۲ زن با خرید طلا از فروشنده و با شگرد خاص درخواست شماره کارت برای انتقال وجه می‌کردند اما با تهیه رسید جعلی بانکی و ارسال از طریق گوشی همراه به فروشنده، مدعی پرداخت پول می‌شدند.
سرهنگ نظرآبادی خاطرنشان کرد: شیوه «بدل‌اندازی» آنها با کلاهبرداری، سرقت و تحصیل مال نامشروع موضوعی بود که عوامل پلیس آگاهی اسدآباد مورد پیگیری قرار دادند و سرانجام در یکی از طلافروشی‌های شهر در حوالی میدان «غدیر» اسدآباد دستگیر و به یگان انتظامی انتقال یافتند.
 
مهار آتش در کارخانه ریسندگی

آتش‌سوزی در محل جمع‌آوری الیاف محوطه کارخانه ریسندگی واقع در شهرک صنعتی محمودآباد بعد از چهار ساعت مهار شد.
منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعد از وقوع آتش‌سوزی در انبار یک واحد ریسندگی، ۱۰ تیم عملیات اطفای حریق به محل اعزام شدند و آتش مهار شد.بررسی‌ها نشان می‌داد ابتدا انبار محصولات در فضای باز کارخانه دچار حریق شده و در ادامه به ۲ سیلوی دیگر کارخانه سرایت کرده است. این حادثه، مصدوم و فوتی نداشته است.وی گفت: لازم است کارخانه‌های واقع در شهرک‌های صنعتی مجهز به وسایل اطفای حریق و سیستم هشداردهنده باشند که این واحد کارگاهی مجهز به هیچ‌کدام از این موارد نبود.

جستجو
آرشیو تاریخی