صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر پلاس 2

موشک‌های حماس، کابوس تل‌آویو

در کنار قدرت نمایی حزب‌الله لبنان در جبهه شمالی، در جبهه جنوبی هم وضعیت صهیونیست‌ها بحرانی است. تحلیلگران معتقدند که رژیم صهیونیستی در تحقق بسیاری از اهداف خود برای نابودی جنبش حماس، ناکام مانده است. با شروع دومین ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و شهید شدن بیش از ۱۱ هزار فلسطینی، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه در ارزیابی‌ای که انجام داده، به این نتیجه رسیده که رژیم صهیونیستی تا امروز نتوانسته بر معضل تونل‌های حماس فائق آید. گفته می‌شود که این تونل‌ها، بزرگترین مانع در راه ارتش رژیم صهیونیستی است. از طرف دیگر منابع عبری زبان اعلام کردند که آژیر خطر در نزدیکی حیفا، صفد و بخش‌های وسیعی از مناطق شمالی فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
همزمان گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد دو مقر نظامی صهیونیست‌ها به نام‌های مارس و کیسوفیم را با حملات موشکی هدف قرار داده است. دراین حین آژیرهای خطر در غلاف غزه نیز به صدا درآمدند. همچنین صدای آژیر خطر در شهرک سدیروت و دیگر شهرک‌های غلاف غزه به گوش رسید. گردان‌های مجاهدین فلسطین اعلام کرد که دو خودروی صهیونیستی را با گلوله‌های ضدزره هدف قرار داد و با نیروهای متجاوز به محله النصر در غرب شهر غزه درگیر شد.
گردان‌های القدس پیشتر روز یکشنبه اعلام کرده بود، «در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت محلی، گردان‌های القدس مقر کرم‌ابوسالم و پایگاه آمیتای را با گلوله‌های موشکی بمباران کردند.» طبق گزارش‌ها، رژیم اشغالگر بمب‌های فسفری را به‌صورت گسترده در اطراف بیمارستان القدس در غرب غزه شلیک کرد. اطراف مسجد شهدای الاقصی در محله الصبره نیز هدف حملات هوایی اشغالگران قرار گرفت.
در این شرایط، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دیروز دوشنبه از کشته شدن دو سرباز صهیونیست از یگان کماندویی در جریان نبردهای جاری در شمال نوار غزه خبر داد. به این ترتیب تعداد نظامیان کشته شده در عملیات زمینی در غزه به ۴۵ نفر افزایش یافت. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرد که در جریان نبردهای روز گذشته در نوار غزه دو سرباز کشته و یک سرباز دیگر بشدت مجروح شده است. براساس بیانیه ارتش اشغالگر، تعداد کشته‌شدگان نظامیان صهیونیست از آغاز تشدید تنش‌ها با حماس به ۳۶۳ نفر رسیده است.
جستجو
آرشیو تاریخی