صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر پلاس 1

درماندگی نظامیان صهیونیست در غزه

باتوجه به وضعیت میدانی غزه، یکی از تحلیلگران رژیم صهیونیستی به شکست این رژیم در حمله زمینی به این باریکه اذعان کرد و گفت: «با توجه به آمادگی حماس برای نبرد، باید نسبت به جنگ واقع‌نگر باشیم.» به گزارش رأی الیوم، یکی از تحلیلگران صهیونیست در جدیدترین اظهار نظر که روایت مقامات رژیم اسرائیل را درباره واقعیت جنگ در غزه زیرسؤال می‌برد، از ترس و وحشت صهیونیست‌ها پرده برداشت. ناحوم برنیاع، تحلیلگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «احدی در سرزمین‌های اشغالی با وجود بیش از یک ماه از شروع جنگ علیه غزه، جشن پیروزی برپا نکرده است.»
وی در اولین دیدگاه که مغایر با مواضع فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی است، در این باره که ارتش این رژیم بتواند به رهبران حماس برسد، هم ابراز تردید کرد. برنیاع اذعان کرد: با توجه به آمادگی حماس برای نبرد، باید نسبت به جنگ واقع‌نگر باشیم. این موضعگیری در حالی رخ می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی بویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از پیروزی در غزه دم می‌زنند و به زعم خود، برای پس از حماس هم برنامه‌ریزی کرده‌اند.
پیش از این سرلشکر «فایز الدوری» تحلیلگر امور نظامی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از یک ماه از حمله زمینی به غزه، تانک‌های ارتش اسرائیل همچنان سر جای خود هستند و جز چند متر نتوانسته‌اند پیشروی داشته باشند. ارتش نتوانسته به مواضع و استحکامات مقاومت نفوذ کرده یا دستاوردی نظامی در میدان نبرد کسب کند و عملکرد مبارزان فلسطینی خارق‌العاده و بی‌سابقه بوده است. این در حالی است که رزمندگان مقاومت فلسطین در حال نبردی سلحشورانه در غزه هستند و بسیاری از تانک‌ها و جنگ‌افزارهای رژیم صهیونیستی را منهدم کرده و بسیاری از نظامیان صهیونیست را هم به هلاکت رسانده یا مجروح کرده‌اند.
پایگاه عبری زبان واللا هم گفته که ارتش «اسرائیل» در غزه گرفتار شده است. به باور این رسانه عبری زبان، حجم درگیری‌ها علیه نیروهای مسلح حماس در روزهای اخیر کاهش زیادی یافته و به نظر می‌رسد که درماندگی ارتش در نوار غزه شروع شده است. با توجه به این نکته واللا می‌پرسد که آیا مناقشه سیاسی درباره مکانیسم کاری مانع عملیات دیگر ارتش (در جبهه دیگری) می‌شود؟ آیا ارتش برای پاسخ سخت به حزب‌الله در حال برنامه‌ریزی است؟ و آیا مقامات سیاسی مانع آن هستند؟
جستجو
آرشیو تاریخی