صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

ایسنا

زهره عبادتی، معاون محیط‌زیست استان تهران با تأکید بر اینکه مخازن مازوت نیروگاه‌های پایتخت پلمب هستند، افزود: خوشبختانه ازسال ۹۸-۹۷ در صنایع و نیروگاه‌های مؤثر بر آلودگی هوای استان تهران، مازوت‌سوزی نداشته‌ایم. امیدوارم امسال هم این موضوع مد‌نظر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و هم شرکت گاز استان قرار بگیرد و تمام تلاش خود را برای تأمین سوخت گاز طبیعی نیروگاه‌ها و صنایع انجام دهند. هرچند که ما تأکید می‌کنیم نیروگاه‌هایی که ناگزیر از مصرف سوخت دوم در فصل سرد استفاده کنند حتی اگر گازوئیل باشد، گازوئیل استاندارد در این اختیار آنها قرار داده شود.

 

تسنیم

احمد درویش، رئیس پارک ملی صیدوا گفت: محیط‌بانان اداره‌کل محیط‌زیست سمنان موفق به فیلم‌برداری از یک قلاده پلنگ حین خوردن گوشت قوچ شدند.

 

ایرنا

 سودابه سعیدی، مشاور محیط‌زیست واحد صنعتی الیاف زاگرس گفت: یکی از واحدهای صنعتی موفق به تولید موکت از بطری‌های پلاستیکی شد و توانست رتبه سوم سیزدهمین دوره جایزه ملی محیط‌‌زیست را کسب کند.

 

ایسنا

همه‌ساله با خنک‌شدن تدریجی هوا، پیش‌قراول پرندگان مهاجر همچون خوتکا، کاکایی، حواصیل، کشیم، پلیکان، اگرت، اردک و دیگر گونه‌ها از مناطق سردسیری سیبری و اروپا به خلیج گرگان، تالاب‌ها و زیستگاه‌های آبی استان گلستان می‌آیند. پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک به‌تدریج بر تنوع گونه‌ها افزوده شود و شاهد ورود انواع مرغابی، قو و غاز نیز به جمع این پرندگان باشیم.

 

تسنیم

بهمن نجفی، محیط‌بان بازنشسته و پیشکسوت محیط زیست کشور با اشاره به حذف "مشارکت مردم در حفظ محیط زیست" از برنامه هفتم توسعه گفت: الان تنها راه نجات حیات وحش ما، مشارکت مردم است اما برای این کار باید گزینش درستی داشته باشیم و از افراد متعهد استفاده کنیم.

 

میراث آریا

مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از انتخاب هشت ایرانی در برنامه داوری استادان صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه با رأی حداکثری در کشور چین خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی