صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

درگذشت محمدرضا جعفری‌بهنام، هنرمند پیشکسوت و جانباز
محمدرضا جعفری‌بهنام هنرمند پیشکسوت صدابرداری موسیقی پس از یک دوره سخت مبارزه با آثار شیمیایی به‌جا مانده از عوارض شیمیایی جنگ تحمیلی در سن 76 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
این هنرمند پس از انقلاب با دیگر دوستان خود در طبقه پنجم تالار وحدت استودیویی ساخت و سرودهای انقلابی ضبط کرد. او در طول جنگ تحمیلی به عنوان صدابردار ۱۳ بار به جبهه‌های مختلف اعزام شد. وی صدابرداری آلبوم‌های بسیاری از هنرمندان را به عهده داشته که از آن میان می‌توان به همکاری با شهرام ناظری اشاره کرد. مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت و جانباز سرافراز میهن ساعت ۱۰ صبح امروز در قطعه هنرمندان بهشت زهرا «س» تهران برگزار می‌شود./ایسنا

تمدید مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب
مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب به دلیل زمان‌بر بودن فرایند خلق اثر و بر اساس درخواست مؤلفان جهت تکمیل و بازنویسی نهایی آثار خود تمدید شد.
عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی، رفعت ملی، اخلاق و معارف دین، گفتمان انقلاب اسلامی، مقاومت (با رویکردهایی همچون ستم‌ستیزی، مبارزه با استکبار جهانی) نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت، انسجام ملی و همراهی با جریان‌های استکبارستیز جهان با تأکید بر هویت اسلامی ازجمله محورهای محتوایی سیزدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب است. آیین اختتامیه‌ سیزدهمین جشنواره داستان و شعر انقلاب اسلامی بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود./ایلنا

علی مسعودی «بدل» را کلید زد
سریال «بدل» به کارگردانی علیرضا مسعودی به تازگی کلید خورده است و جمعی از بازیگران طنز قرار است در این مجموعه به ایفای نقش بپردازند.
تصویربرداری این سریال در حال حاضر با بازیگرانی که این سال‌ها در مجموعه‌های طنز حضور داشته‌اند، آغاز شده و قرار است بازیگران باسابقه هم در ادامه به کار اضافه شوند. سریال «بدل» محصول جدید سیمافیلم است که اخیراً هم مهدی نقویان از آن به عنوان یکی از آثار در حال تولید خود نام برده است که به ماجرای تحول انسان در فضایی طنز پرداخته است. فیلمنامه این سریال در ۲۶ قسمت به نگارش درآمده و خود علی مسعودی آن را نوشته است. /مهر

بیانیه مشترک موزه صلح تهران و خانه سینمای ایران در محکومیت کشتار مردم غزه
بیانیه مشترک موزه صلح تهران و خانه سینمای ایران در محکومیت کشتار غیرنظامیان در نوار غزه و درخواست آتش‌بس فوری منتشر شد.
این بیانیه تاکنون توسط بیش از 100نفر از جانبازان شیمیایی موزه صلح و هنرمندان سینما همچون داوود میرباقری، مجید مجیدی، پرویز پرستویی، همایون اسعدیان، کمال تبریزی، علیرضا داوود‌نژاد، فرهاد توحیدی، احمدرضا درویش، رسول صدرعاملی، هادی حجازی‌فر، محمدحسین مهدویان، محسن کیایی، شبنم مقدمی، سیدرضا میرکریمی، مجید انتظامی و... امضا شده است.
در بخشی از این بیانیه آمده: «ما هنرمندان ایران به همراه جانبازان و مصدومان شیمیایی بازمانده از جنگ عراق و ایران (1998- 1990)، با امضای این نامه دردمندانه از شما می‌خواهیم تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از ظلم عریانی که علیه زنان، کودکان و مردم غیرنظامی محاصره‌شده غزه در جریان است، انجام دهید.
جناب گوترش، جایگاهی که در اختیار شماست، چه بخواهید و چه نخواهید، وجدان تاریخی بشر امروز را نمایندگی می‌کند و عملکرد آن سند قضاوت آیندگان خواهد بود. به خاطر انسانیت جنگ را متوقف کنید.»
/روابط عمومی

جستجو
آرشیو تاریخی