صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سپاهان 1- پرسپولیس صفر

نقش برد در نقش جهان!

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دهم لیگ برتر سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۳۰ دیروز در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در حضور بیش از ۵۰ هزار نفر تماشاگر برابر هم قرار گرفتند. ژوزه مورایس سرمربی زردپوشان اصفهانی تیمش را با ترکیب سید پیام نیازمند، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، هادی محمدی، رامین رضاییان، محمد کریمی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی و احسان پهلوان به میدان فرستاده بود و یحیی گل محمدی هم سرخپوشان پایتخت را با ترکیب علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و شهاب زاهدی روانه این بازی کرده بود. این درحالی بود که خبری از نبیل باهویی حتی در لیست بازیکنان ذخیره پرسپولیس هم نبود و به نظر می‌رسید که او به دلیل سرماخوردگی به این بازی نرسیده است. این بازی با حملات سپاهانی‌ها آغاز شد و دقیقه هشت شوت خطرناک رضاییان از کنار دروازه پرسپولیس بیرون رفت. پس از آن توپ در میانه میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه 22 پاس زیبای رفیعی روی پای زاهدی نشست اما ضربه او قدرت لازم برای باز کردن دروازه را نداشت.
در ادامه اما باز هم این میزبان بود که حمله ور شد و دقیقه 33 سانتر زکی‌پور با ضربه سر رامین بالای سر نعمتی به بیرون رفت. دقیقه 39 هم حمله خطرناک سپاهانی‌ها با تکل فوق‌العاده گولسیانی دور شد و در ادامه شلیک راه دور قربانی بدون دردسر در اختیار بیرانوند قرار گرفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، مورایس شهریار مغانلو را به جای پهلوان به میدان آورد تا سپاهان حملاتش را افزایش دهد. دقیقه ۴۹، حسین‌نژاد دفاع پرسپولیس را به هم ریخت و پس از ضربه رضاییان، شوت سنگین زکی‌پور را علیرضا بیرانوند با واکنش فوق‌العاده مهار کرد. دقیقه ۵۸ هم فرصت عالی برای سپاهان که تک به تک مغانلو را بیرانوند راهی کرنر کرد. دقیقه ۵۹، ضربه قیچی احمدزاده روی ارسال زکی‌پور نفسگیر به بیرون رفت. دقیقه ۶۶، اشتباه عجیب خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس دروازه این تیم را تهدید کرد و این فرصت خطرناک از دروازه خالی پرسپولیس دور شد اما بالاخره سپاهان به هدف خود رسید و دقیقه 69 ضربه ایستگاهی زیبای اسدی وارد دروازه بیرانوند شد تا سپاهان از حریفش پیش بیفتد. در ادامه امید عالیشاه هم از دقیقه 75 به جای صادقی به میدان آمد اما تلاش سرخ‌ها برای به تساوی کشاندن مسابقه ثمر بخش نبود. دقیقه 91 سانتر عالیشاه از سمت چپ با ضربه سر خطرناک گولسیانی همراه شد که از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت. در لحظه آخر و در دقیقه 96 مسابقه هم زاهدی با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد و این بازی در نهایت با پیروزی 1-0 سپاهان به پایان رسید تا اولین شکست پرسپولیس در لیگ برتر به ثبت برسد.

 

برش

ادامه ناکامی های نساجی با رحمتی

در یکی از دیدارهای باقی مانده هفته دهم لیگ برتر، از ساعت 15 دیروز، نساجی در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف ذوب آهن رفت که این بازی 2-1 به سود اصفهانی ها به پایان رسید. در این دیدار، نونو ویلاریو(18) برای نساجی و مجید علیاری(7) و فردین یوسفی(2+90) برای ذوب آهن گلزنی کردند. هواداران نساجی در پایان بازی بار دیگر علیه سید مهدی رحمتی سرمربی نساجی و صادق درودگر مدیرعامل نساجی شعار داده و محمد ربیعی و شاگردانش را تشویق کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی