صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

بازتاب پیروزی بزرگ ایران در جام جهانی نوجوانان

الکوره: ایران برزیل را نقره داغ کرد

 پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال مقابل برزیل با نتیجه 3-2 بازتاب زیادی در رسانه‌های مختلف داشت و سایت «الکوره» با تیتر «ایران برزیل را نقره داغ کرد» به این شگفتی‌سازی یوزهای نوجوان پرداخت. این رسانه عربی مشهور، نوشت: «ایران یک شگفتی‌سازی بزرگ با پیروزی مقابل برزیل در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال اندونزی ایجاد کرد. این تیم شروعی طوفانی در این مسابقات جام جهانی داشت و برزیل قدرتمند را زمینگیر کرد.» آرشا شکوری دروازه‌بان ایران هم که پس از پایان مسابقه به‌ عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، در مصاحبه با فیفا گفت: «ما قبل از بازی خیلی خوب برزیل را آنالیز کرده بودیم. تمرینات ویژه‌ای در به ثمر رسیدن گل دوم خودمان داشتیم. برزیل بزرگترین تیم دنیاست اما ما در این بازی تلاش زیادی کردیم و نمایش خوبی را داشتیم. وقتی می‌بینیم یک کار بزرگ در رده نوجوانان با ایران داشتیم و این افتخار بزرگ را مقابل برزیل کسب کردیم به خودم افتخار می‌کنم و احساس خوبی دارم.»
ماجدی: نباید غرور بچه‌ها را بگیرد
میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، در مورد برتری ارزشمند تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل برزیل در جام جهانی زیر 17 سال به فارس گفت: «این برد مبارک همه مردم ایران باشد. باید از کادر فنی، بازیکنان و از همه مسئولان فدراسیون فوتبال که زحمت کشیده و اردوهای بسیار خوبی را برای تیم ملی نوجوانان فراهم کردند، تشکر کنم. همچنین باید از استعدادیاب‌ها و رؤسای هیأت‌های استانی تشکر کنم که در این چند سال زحمت کشیدند. نتیجه همه این اقدمات تشکیل چنین تیمی شد که می‌تواند قهرمان جهان را با وجود باخت دو بر صفر در نیمه اول، در نیمه دوم سه بر دو شکست بدهد.»
او ادامه داد: «واقعاً پیروزی بر تیم قهرمان جهان که دومین تیم پرافتخار این رده سنی در کل دنیاست، نمی‌تواند اتفاقی باشد. در این بازی بچه‌های ایران غیرت ایرانی خود را نشان دادند و در شرایطی که دو بر صفر عقب بودند، آن هم در سنی که از لحاظ روحی و روانی ممکن است چنین شکستی تیم را به هم بریزد به بازی برگشتند و نشان دادند آینده بسیار خوبی دارند. باید اسامی همه این نفرات را در ذهن‌ و دفتر فوتبالی خود یادداشت کنیم. بیشتر این بازیکنان در جام جهانی 2030 یا 2034 برای تیم ملی بزرگسالان ما بازی خواهند کرد. دیگر نباید این استعدادها را از دست بدهیم. بازیکنان تیم نوجوانان و جوانان آینده فوتبال ما هستند و باید برای آینده برنامه‌ریزی کنیم. اطمینان دارم اگر به این دو تیم بیشتر برسیم، حتی آینده فوتبال آسیا برای ایران خواهد بود.»
رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه در طول تاریخ هیچ‌یک از تیم‌های فوتبال کشورمان نتوانسته بودند برزیل را شکست بدهند، یادآور شد: پس از بازی با گنجی سرپرست تیم صحبت کردم و به او گفتم باید دو کار انجام بدهید. ابتدا اجازه ندهید غرور بچه‌ها را بگیرد. ضمن اینکه باید برای دیدار با انگلیس ریکاوری خوبی داشته باشید زیرا بازی ما با برزیل بسیار سخت بود و بچه‌ها تمام نیروی خود را گذاشتند. در شرایطی که انگلیس مقابل حریف راحتی مثل نیوکالدونیا بازی کرد. قطعاً قوای جسمانی آنها در بازی بعدی خیلی بهتر از ماست، مگر اینکه خیلی خوب ریکاوری کرده و بچه‌ها را از لحاظ روحی، ذهنی و جسمی آماده آن بازی کنیم.» ماجدی در واکنش به این موضوع که حسین عبدی در روزهای ابتدایی انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان اعلام کرد هدفگذاری او رسیدن به جمع چهارتیم برتر جهان است و چقدر این هدف را دست‌یافتنی می‌بیند، عنوان کرد: «فوتبال ورزشی پر از شگفتی است. حتی یک ثانیه بعدش نیز مشخص نیست. اگر بحث‌های روحی و روانی خوبی با بچه‌ها انجام داده و اجازه ندهیم دچار غرور کاذب شوند، قطعاً در این دوره از مسابقات نتایج خوبی کسب خواهیم کرد.»
جستجو
آرشیو تاریخی