صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اردوی تیم ملی برای بازی با هنگ‌کنگ و ازبکستان آغاز شد

دعوت از یک مهاجم جوان و یک هافبک پیر!

تیم ملی فوتبال کشورمان، 25 آبان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026، در تهران میزبان هنگ‌کنگ است و 30 آبان هم میهمان ازبکستان خواهد بود. برهمین اساس، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی، دیروز اسامی ۲۰ بازیکن را برای حضور در تمرینات تیم ملی اعلام کرد. البته این لیست کامل نبود و کادر فنی تیم ملی اعلام کرد، اسامی بازیکنان دعوت شده از باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان، پس از پایان دیدار این دو تیم اعلام خواهد شد که این اتفاق افتاد.
 
5 بازیکن داخلی و 15 لژیونر
استقلال در این اردو سه بازیکن دارد (سید حسین حسینی، چشمی و مهرداد محمدی) و تراکتور (خلیل زاده) و گل گهر (سحرخیزان) هم یک بازیکن در فهرست اولیه تیم ملی دارند اما 15 بازیکن دیگر لژیونر هستند تا بخش عمده‌ای از ملی‌پوشان دعوت شده را از بازیکنان اروپایی تیم ملی تشکیل دهند.
 
بازیکنان دعوت شده
لیست نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی به این شرح است: دروازه‌بان: سید حسین حسینی (استقلال)/ مدافعان وسط: شجاع خلیل‌زاده (تراکتور)، سید مجید حسینی (کایسری اسپور) و محمدامین حزباوی (السد)/ مدافعان چپ: احسان حاج صفی و میلاد محمدی (آ.ا.ک)/ مدافع راست: صادق محرمی (دیناموزاگرب)/ هافبک‌ها: روزبه چشمی (استقلال)، علی کریمی (کایسری اسپور)، سعید عزت‌اللهی (وایله)، احمد نوراللهی (الوحده)، امید ابراهیمی (الشمال) و سامان قدوس (برنتفورد)/ وینگرها: محمد محبی (روستوف)، علیرضا جهانبخش (فاینورد) و مهرداد محمدی (استقلال)/ مهاجمان: سردار آزمون (رم)، کریم انصاری‌فرد (اومانیا)، سعید سحرخیزان (گل‌گهر) و مهدی طارمی (پورتو)
 
سحرخیزان؛ جوان تازه دعوت شده
با اینکه انتقاد زیادی به بالا بودن میانگین سنی تیم ملی می‌شود و کارشناسان به اصطلاح به پیر بودن تیم ملی اشاره می‌کنند اما قلعه‌نویی چنین اعتقادی ندارد و براین باور است که تیم ملی جای جوانگرایی نیست و این کار باید توسط باشگاه‌ها انجام شود و بازیکنان جوان، به مرور به تیم ملی اضافه شوند! برهمین اساس، به غیر از حزباوی که در اردوهای قبلی هم حضور داشت، سحرخیزان که متولد پنجم تیرماه 1382 است و 20 سال دارد، جوان‌ترین بازیکن دعوت‌شده به تیم ملی است تا او هم در جمع ملی‌پوشان مورد ارزیابی قرار بگیرد.
 
بازگشت ابراهیمی به تیم ملی
دراین میان، قلعه‌نویی دست روی یکی از قدیمی‌ترین شاگردان خود در سپاهان و استقلال هم گذاشته و از امید ابراهیمی که در آستانه
جام جهانی رباط پایش پاره شده بود و به همین خاطر رقابت‌های 2022 قطر را از دست داد، برای اولین بار از زمان مربیگری‌اش در تیم ملی دعوت کرد. بازیکنی که متولد 24 شهریور 1366 است و با 36 سال سن، مسن‌ترین بازیکن تیم ملی در این سری به‌شمار می‌آید. نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد قلعه‌نویی هنوز درباره خط هافبک خود به جمع‌بندی نرسیده و برای همین ابراهیمی را به تیم ملی دعوت کرده است.
 
لژیونرهای کایسری اسپور
کریمی که دراردوی بلغارستان تیم ملی را همراهی می‌کرد، در تورنمنت اردن به دلیل مصدومیت حضور نداشت.همچنین سید مجید حسینی هم تیمی او در کایسری اسپور هم که در تورنمنت اردن به دلیل آسیب‌دیدگی دعوت نشده بود، دوباره به جمع‌ملی‌پوشان بازگشته است.
 
محرمی دوباره ملی‌پوش شد
محرمی هم یکی از ملی‌پوشان دعوت شده به اردوی اردن بود ولی مصدومیت او باعث شد تا صالح حردانی جایگزین او شود. با این حال این مدافع راست دیناموزاگرب پس از بهبودی و بازی برای تیم کروات، دوباره به جمع ملی‌پوشان ملحق شده است و نام حردانی در جمع نفرات دعوت شده دیده نمی‌شود.
 
غیبت قلی‌زاده و قایدی
علی قلی‌زاده که از زمان پیوستن به لخ پوزنان نتوانسته برای این تیم لهستانی به دلیل مصدومیت به میدان برود، در این اردو هم حضور ندارد و به نظر می‌رسد که همچنان شرایط حضور در جمع ملی‌پوشان را پیدا نکرده است. دراین میان، باید به دعوت نشدن مهدی قایدی هم اشاره کرد؛ ستاره‌ای که در ترکیب اتحاد کلباء و در جمع شاگردان فرهاد مجیدی بازی‌های خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد ولی همچنان نتوانسته نظر مساعد قلعه‌نویی را به خود جلب کند.
 
استارت تیم‌ملی با ۶ بازیکن
پس از اعلام فهرست ۲۰ نفره تیم ملی، صبح دیروز ۵ ملی‌پوش لیگ برتری یعنی خلیل‌زاده، مهرداد محمدی، سید حسین حسینی، چشمی و سعید سحرخیزان به اتفاق حزباوی بازیکن السد قطر با حضور در ساختمان پک به انجام تمرینات ریکاوری پرداختند.

پابرجا بودن مشکلات پرداخت‌ها
اما تیم ملی در حالی کار خود را دوباره از سر گرفته است که شرایط سخت مالی سبب شده در این اردو هم خبری از پرداخت حقوق و دستمزد کادرفنی نباشد. فدراسیون فوتبال از زمان آغاز همکاری با قلعه‌نویی و دستیارانش فقط یک پرداختی به آنها داشته و از تیرماه تاکنون پولی به حساب آنها واریز نشده است.

 

برش

10 بازیکن دیگر به اردوی تیم ملی اضافه شدند

در پایان هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر، امیر قلعه‌نویی ١٠ بازیکن را به اردوی تیم ملی پیش از دیدار برابر هنگ‌کنگ چین و ازبکستان دعوت کرد. علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی ترابی، محمد قربانی، محمد دانشگر، جواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی، رضا اسدی و  رامین رضاییان بازیکنان پرسپولیس و سپاهان هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی