صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

گزارش و خبر

علی پاکدامن به یک هشتم نرسید
با حذف علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر کشورمان، در مسابقه انفرادی جام جهانی الجزایر، هیچ ایرانی به مرحله یک هشتم نهایی نرسید. علی پاکدامن با محمد رهبری، بعداز حذف فرزاد باهر، محمد فتوحی و نیما زاهدیان، دیروز در جدول
64 تایی مسابقه داد. محمد رهبری که از جدول مقدماتی بالا آمده بود، با شکست مقابل شمشیرباز تونسی با نتیجه 15-6 حذف شد و علی پاکدامن بعداز پیروزی 15-6 مقابل شمشیرباز رومانی به جدول 32 تایی رسید. علی پاکدامن در جدول 32 تایی برای صعود به جدول یک هشتم نهایی با شمشیرباز امریکایی دوئل کرد و 15-6 باخت و تنها بازمانده شمشیربازی سابر ایران هم به یک هشتم نرسید.
رقابت‌های تیمی سابر جام جهانی الجزایر امروز برگزار می‌شود.


هندبال ایران حریفانش را شناخت
قرعه تیم ملی هندبال مردان برای مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد.
با اعلام کنفدراسیون هندبال آسیا چهار تیم قطر، بحرین، عربستان و ایران که در بیستمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در رده‌های اول تا چهارم ایستادند، در سید یک قرعه‌کشی قرار گرفتند که تیم ایران به عنوان سرگروه B مسابقات با تیم‌های کره جنوبی، چین و نیوزیلند هم گروه شد.
تیم ملی استرالیا قبل از شروع قرعه کشی از حضور در این مسابقات انصراف داده بود.
بیست‌ویکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ کرواسی، دانمارک و نروژ از ۲۱ دی تا ۲ بهمن ماه سال‌جاری در منامه بحرین برگزار می‌شود.


رکورد‌شکنی دونده‌های نیمه‌‌ ماراتن
دونده‌های نیمه‌ ماراتن ایران، رقابت‌های دو نیمه‌ ماراتن قهرمانی آسیا را با رکوردشکنی تمام کردند.
اولین دوره مسابقه نیمه‌ ماراتن قهرمانی آسیا دیروز به میزبانی دوبی برگزار شد که محمدجعفر مرادی، صابر چرخی و منصور بیات سه دونده‌ ایرانی کنار بقیه دوند‌ه‌های نیمه‌ ماراتن دویدند که در پایان صابر چرخی با ثبت زمان ۱:۰۵:۱۸ نفر چهارم شد. او رکورد ملی ماده نیمه‌ ماراتن ایران  را که قبلاً با زمان ۱:۰۵:۳۳ به نام محمدجعفر مرادی بود شکست. منصور بیات هم با ثبت زمان ۱:۰۵:۲۵ ششمین نفری بود که از خط پایان گذشت و محمدجعفر مرادی که رکورددار دوی ماراتن ایران است با ثبت زمان ۱:۰۶:۱۴ هشتم شد.
 
جدال والیبالی‌ها برای جایگاه برتر
امروز مدعیان والیبال در هفته پنجم لیگ‌برتر برای جایگاه بهتر با هم می‌جنگند.
در این هفته 7 بازی در شهرهای اردکان، مشهد، رامسر، اسلامشهر، گنبد، رفسنجان و سیرجان برگزار می‌شود که تیم‌های ایفاسرام اردکان، شهداب یزد و چادرملو اردکان در دیدارهای خانگی و خارج از خانه به دنبال صدرنشینی و بهبود جایگاه در جدول به مصاف حریفان می‌روند.

 4 شهریور مشعل روشن می‌شود
مشعل بازی‌های پارالمپیک پاریس ٢٠٢۴ در سفری کوتاه و سرشار از شادی و هیجان توسط هزار مشعل‌دار، از استوک مندویل انگلستان -زادگاه اصلی بازی‌های پارالمپیک- به پاریس حمل می‌شود. شعله مشعل المپیک پاریس روز ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ در مراسم اختتامیه این بازی‌ها خاموش می‌شود و دقیقاً چند روز بعد شعله آتش بازی‌های پارالمپیک در استوک‌مندویل انگلستان زبانه خواهد کشید.پس از آن مشعل این بازی‌ها زادگاه تاریخی خود را ترک و سفری چهار روزه از ۴ تا ۸ شهریورماه آغاز می‌کند تا وقتی که به مقصد خود یعنی پاریس شهر میزبان این رویداد بزرگ ورزشی برسد و مشعل‌دان بازی‌های پارالمپیک را روشن کند. بر این اساس، در نخستین بخش این سفر آتش پارالمپیک به صورت نمادین با شرکت ٢۴ ورزشکار انگلیسی و ٢۴ ورزشکار فرانسوی در کانال مانش جابه‌جا می‌شود و سپس وقتی به سواحل بندرگاه کاله در فرانسه برسد، به دوازده مشعل در حومه فرانسه تقسیم می‌شود.هزار پیش روی حامل مشعل در حدود پنجاه شهر و ۱۲ مسیر، همزمان تا ۲۸ آگوست به سوی محل مراسم افتتاحیه حرکت می‌کنند. مراسمی که برای نخستین بار خارج از یک استادیوم در قلب پایتخت فرانسه؛ از شانزه‌لیزه تا میدان کنکورد برگزار می‌شود.
چهار ورزشکار المپیکی و پارالمپیکی فرانسه مونا فرانسیس (قهرمان پاراسه‌گانه اروپا)، دیمیتری پاواده (نایب قهرمان پرش طول پارالمپیک توکیو)، فلورنت مانودو و لور مانودو (قهرمانان شنای المپیک) به عنوان کاپیتان‌های مراسم حمل مشعل انتخاب شده‌اند که در رونمایی از لباس هزار مشعل‌دار پارالمپیک و ۱۰ هزار مشعل‌دار المپیکی پاریس ۲۰۲۴ هم حضور داشتند.از جمع مشعل‌داران پارالمپیک، ۸۰۰ نفر مشعل را با طی مسافت ۲۰۰ متر (چهار دقیقه) حمل خواهند کرد و ۲۰۰ نفر نیز به صورت تیمی (هشت دقیقه برای هر تیم) در این مراسم شرکت می‌کنند.

 

 

جستجو
آرشیو تاریخی