صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

علیرضا یوسفی: داوودی و شریفی‌شأن زیادی برای المپیکی شدن دارند

مشکلی برای طلای جهانی مکزیک ندارم

 رضاعباسپور
خبر‌نگار

علیرضا یوسفی ستاره خوش آتیه مازندرانی دسته فوق سنگین تیم ملی وزنه‌برداری جوانان کشورمان در رقابت‌های جهانی 2023 گوادالاخارای مکزیک را می‌توان از همین حالا شانس مسلم و اصلی کسب مدال‌های طلای دسته فوق سنگین جهان دانست.
مصدومیت مچ دستت بهبود یافته یا هنوز اذیتت می‌کند؟
 این مصدومیت مدتی است درمان شده و مشکلی از این بابت ندارم. واقعاً مصدومیتی که در کره درگیرش شدم، شاید اول به ظاهر خیلی جدی نبود، اما آرام آرام جدی شد و خیلی اذیتم کرد طوری که اصلاً توان گرفتن هالتر روی دستم را نداشتم اما با رسیدگی خوبی که کمیته پزشکی و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام داد، خیلی خوب پروسه درمانی مچ دستم را انجام دادم تا برای مسابقات جهانی جوانان مشکلی نداشته باشم.  
اگرمصدوم نمی‌شدی با توجه به حضور دو رقیب مدعی در دسته فوق سنگین بازهم می‌توانستی سهمیه المپیک بگیری؟
 شک نکنید من برنامه‌ریزی خوبی برای رسیدن به این اهداف داشتم. خودتان دیدید که در رقابت‌های آسیایی بزرگسالان در کره جنوبی که انتخابی المپیک نیز بود من هم رکوردجوانان جهان را ارتقاء دادم و هم صاحب نشان نقره آسیا در حضور ستاره‌های بزرگ و مدعی آسیایی دسته فوق سنگین شدم. قطعاً اگر مچ دستم آسیب نمی‌دید می‌توانسم مدعی جدی برای کسب مدال در هانگژو و سهمیه ورودی بازی‌های المپیک 2024 پاریس باشم. اما خب در این دوره هم قسمتم، نه مدال بازی‌های آسیایی بود و نه حضور در بازی‌های المپیک پاریس. اما قطعاً علی داوودی و آیت شریفی شانس‌های فوق سنگین ایران برای کسب سهمیه ورودی به المپیک 2024هستند.
شرایط تمرینی و رکوردی‌ات درآستانه اعزام به جهانی جوانان چطور است؟ رقیبی هم در مکزیک برای تکرار قهرمانی داری؟
همه چیز خداراشکر روبراه است و هیچ مشکل یا مصدومیت خاصی ندارم. تنها دردی که داشتم همان درد مچ دستم بود که الان خوب شده است. من بعد از درمان آسیب دیدگی‌ام با هماهنگی کادرفنی تیم جوانان تمریناتم را دنبال کردم تا برای حضور در رقابت‌های جهانی 2023 جوانان با آمادگی کامل بتوانم به مصاف رقبا بروم. شرایط تمرینی‌ام خوب است و توانستم به رکوردهایی که با آن شانس کسب مدال طلای جهانی دارم برسم.

جستجو
آرشیو تاریخی