فوتبال ایران

تیم فوتبال 7 نفره قهرمان آسیا شد
تیم فوتبال 7 نفره ایران با پیروزی 2-0 مقابل استرالیا، ضمن قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا به صورت مستقیم جواز حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کرد. در این دیدار مسلم محرابیان و عباس ترابی گل‌های تیم کشورمان را به ثمر رساندند. در پایان این تورنمنت، وحید نواب به‌عنوان بهترین دروازه‌بان و عباس ترابی به‌عنوان آقای گل رقابت‌ها معرفی شدند. در دیدار رده‌بندی هم ژاپن با 3 گل تایلند را شکست داد تا در جایگاه سوم قرار بگیرد. در این دوره از رقابت‌ها فرهاد نفرزاده و فریده یوزباشی به‌عنوان دو دکتر کلاسبند بودند تا از این پس فوتبال جانبازان و توان‌یابان بابت تثبیت کلاس‌ها و حضور در رویدادهای پیش‌رو دغدغه نداشته باشند.
 

سه ایرانی در تیم منتخب هفته آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا با اتمام هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به معرفی بهترین‌های هفته گذشته پرداخت. در تیم منتخب هفته آسیا نام سه ایرانی دیده می‌شود؛ رامین رضاییان و محمد حسین‌زاده دو ستاره سپاهان در بازی با آلمالیق در ترکیب تیم منتخب قرار گرفتند. سعید صادقی هافبک پرسپولیس هم با درخشش مقابل استقلال تاجیکستان در تیم منتخب قرار گرفت.


سپاهان به CAS شکایت می‌کند
روزنامه الریاضیه عربستان مدعی شد که باشگاه سپاهان بعد از بازنده ‌شدن در بازی برابر الاتحاد تصمیم گرفت به دادگاه حکمیت ورزشی شکایت کند. پس از اینکه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا حکم دیدار سپاهان برابر الاتحاد را اعلام و سپاهان را 3-0 بازنده و ۲۰۰ هزار یورو جریمه کرد، این روزنامه سعودی نوشت:«باشگاه سپاهان به این حکم اعتراض و تصمیم دارد به دادگاه بین‌المللی CAS شکایت کند به این امید که حکم AFC را تغییر دهد.» البته سمیح الطنظاش، کارشناس در امور سیاسی و ورزشی در این زمینه گفت:«این احتمال زیاد است که دادگاه حکمیت ورزش هم حکم AFC را تأیید کند و بازهم سپاهان 3-0 بازنده اعلام شود.»


جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا – ازبکستان
دیدار تشریفاتی ولی حیثیتی خاتون
پریسا غفاری / تیم فوتبال زنان خاتون بم در آخرین روز مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به مصاف میزبان می‌رود.چهارمین دوره مرحله آزمایشی این رقابت‌ها از هفته گذشته در ازبکستان آغاز شده است که تیم خاتون بم قهرمان ایران در گروه دوم با تیم‌هایی از کره‌جنوبی، استرالیا و ازبکستان هم‌گروه شد.آنها در روز اول این بازی‌ها مقابل سیدنی استرالیا 3- 0 نتیجه را واگذار کردند و در دیدار دوم مقابل هیوندای کره جنوبی 2- 1 باختند.تک گل ایران را نگین زندی به ثمر رساند.
اما امروز و در آخرین مسابقه دور مقدماتی شاگردان مرضیه جعفری در استادیوم پاختاکور و ساعت 18 به وقت محلی با میزبان بازی‌ها - نسف قرشی ازبکستان -  دیدار می‌کنند.تیم‌های سوم و چهارم گروه در حالی به مصاف هم می‌روند که هیچ یک از تیم‌ها شانسی برای صعود ندارند و در واقع یک بازی تشریفاتی محسوب می‌شود.
اما آنچه برای ایران نگرانی ایجاد می‌کند، آنفلوانزای تعدادی از بازیکنان است و مصدومیت مچ پای زهرا قنبری که بیش از پیش مرضیه جعفری را نگران کرده.هر چند بازیکنان سرماخورده در بازی قبلی هم بازی کردند ولی شرایط بدنی این افراد چندان خوب نیست.زهرا قنبری مهاجم این تیم در خصوص مصدومیتش می‌گوید: «در جریان دیدارخاتون بم مقابل هیوندای کره‌جنوبی حدود دقیقه ۸۰ بود که بازیکن حریف از پشت به من ضربه زد، با کتف به سمت زمین فرود ‌آمدم که پای چپم را تکیه‌گاه کردم و همان لحظه صدای مچم را شنیدم. در عین حال کتفم هم با زمین برخورد کرد که این هم خودش باعث درد شد.»
او اما نمی‌داند که به بازی امروز می‌رسد یا نه: «نمی‌دانم، الان دو مسکن خوردم و‌ ام آر آی دادم. امیدوارم که مشکلم جدی نباشد و امروز در زمین باشم.هر چند بازی برای ما تشریفاتی است ولی تمام تلاش ما این است که بازی را با برد پشت سربگذاریم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی