استقلال 2-تراکتور صفر

قدرت‏نمایی آبی‌ها در صدر

در یکی از بازی‌های حساس هفته دهم لیگ‌برتر، استقلال و تراکتور از ساعت 16:20 دیروز در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که این مسابقه با برتری  2 بر صفر آبی‌پوشان پایتخت به پایان رسید تا آنها به یک برد ارزشمند دست پیدا کنند. جواد نکونام در این بازی سید حسین حسینی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو را در ترکیب تیمش قرار داده بود تا تغییرات مهمی را در ترکیب استقلال ایجاد کرده باشد و مرادمند پس از یک جلسه محرومیت و بلانکو هم برای اولین‌بار به جمع 11 بازیکن اصلی استقلال اضافه شده‌ بودند. پاکو خمز هم تراکتور را با ترکیب حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد آقاجان‌پور، محمد نادری، صفا هادی، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز، مهدی شیری، مهدی هاشم‌نژاد و عارف رستمی روانه این مسابقه کرد. با شروع این دیدار، تراکتور یک فرصت خوب را برای گلزنی از دست داد و دقیقه هشت روی یک پاس در عمق، محمد نادری می‌توانست با حسینی تک به تک شود ولی سنگربان آبی‌ها با خروج از دروازه به پشت محوطه جریمه رسید و توپ را خیلی بد دفع کرد که در ادامه توپ به رستمی رسید ولی او در شرایطی که دروازه خالی را برابر خودش داشت، ضربه‌اش را به بدترین شکل ممکن به بیرون زد. در ادامه استقلال یک بازی هجومی از خود به نمایش گذاشت و با ضربه سر سلیمی به گل رسید تا این بازیکن دروازه تیم سابقش را باز کرده باشد. در ادامه آبی‌ها فرصت‌های دیگری را به دست آوردند و آنها را هم از دست دادند تا نیمه اول با همان یک گل به پایان برسد. در نیمه دوم استقلال به حملاتش ادامه داد و دقیقه 50 توسط گوستاوو بلانکو به گل دوم رسید تا این بازیکن آرژانتینی اولین گلش را برای استقلال بزند. در ادامه خمز تغییراتی انجام داد و حسین‌زاده و عبدی را به میدان آورد و آنها هم فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند تا استقلال به پیروزی دو بر صفر برسد و جایگاهش را در صدر تقویت کند. دقیقه 17 ارسال رستمی از سمت چپ در تیر دوم نزدیک بود که به شیری برسد ولی جلالی با حضور بموقع در آن منطقه، توپ را راهی کرنر کرد. در ادامه استقلال به سمت دروازه تراکتور حمله‌ور شد و دقیقه 21 ارسال مهدی‌پور روی دروازه با ضربه سر سلیمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 24 هم پس از اشتباه خیمنز، این گوستاوو بلانکو بود که سعی داشت توپ را به رضاوند برساند ولی تکل هادی مسیر توپ را کاملاً تغییر داد و مهرداد محمدی در موقعیت بسیار بهتری صاحب توپ شد. او قصد داشت رضاوند را در یک موقعیت فوق‌العاده خوب قرار دهد ولی پاسش کم‌جان بود و پیش از آنکه رضاوند بخواهد ضربه‌اش را بزند، آقاسی با یک تکل توپ را راهی کرنر کرد.اما در دقیقه 25 ارسال کرنر مهدی‌پور روی دروازه نتیجه داد و سلیمی با ضربه سر دروازه تیم سابقش را باز کرد تا استقلال پیش بیفتد. دقیقه 40 و با مصدومیت مرادمند، امید حامدی‌فر جایگزین او شد. در دقیقه 44 استقلال روی یک ضدحمله سریع صاحب فرصت فوق‌العاده‌ای شد و پاس رضاوند به سمت چپ نصیب حامدی‌فر و جلالی شد که برخورد این دو بازیکن به یکدیگر باعث سرنگونی آنها شد تا این موقعیت به شکل عجیب و غریبی از دست برود.
با شروع نیمه دوم استقلال به حملاتش ادامه داد و در دقیقه 50 ارسال ابوالفضل جلالی روی دروازه با ضربه سر گوستاوو بلانکو ابتدا به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و سپس وارد دروازه شد که تلاش پورحمیدی برای بیرون کشیدن توپ بی‌فایده بود و کمک‌داور به نشانه عبور تمام توپ از تمام خط، به سمت مرکز زمین دوید و آن را گل اعلام کرد تا بازیکن آرژانتینی موفق به ثمر رساندن اولین گلش برای آبی‌ها شود و استقلال 2-0 پیش بیفتد. تراکتور که به دنبال جبران بود، دو تغییر داشت و خمز دقیقه 59 مهدی عبدی و امیرحسین حسین‌زاده را جایگزین آقاجان‌پور و خیمنز کرد. دقیقه 66 روی پاس حسین‌زاده، این واگنین بود که پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد ولی ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 69 نیز یک ارسال از سمت چپ روی دروازه به عبدی رسید و او توپ را روی پای چپش آورد و با یک ضربه فنی توپ را به سمت دروازه روانه کرد که شوت او با اختلاف کمی به بیرون رفت. دقیقه 71 هم ارسال حسین‌زاده با ضربه سر رستمی همراه شد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت. تراکتور که همچنان حمله می‌کرد، در دقیقه 80 یک موقعیت بسیار خوب دیگر را به دست آورد و ارسال حسین‌زاده که در حالت کاملاً نامتعادلی به محمد نادری رسید، او توپ را مقابل دروازه فرستاد که ضربه قیچی‌برگردان دیدنی انصاری با عبور از میان پاهای سهرابیان به شکل فوق‌العاده خطرناکی راهی اوت شد. در دقیقه 78 آرمان رمضان جایگزین بلانکو شد و سعید مهری هم به جای مهدی‌پور به میدان آمد اما در ادامه باز هم تراکتور حمله کرد و در دقیقه 82 محمد قنبری قصد داشت نزدیکی‌های پرچم کرنر یک توپ را روی دروازه ارسال کند که ضربه او مستقیم به سمت دروازه رفت و حسینی با واکنشی بموقع مانع از گل شدن توپ شد و آن را برگشت داد. در دقیقه 85 صالح حردانی به جای محمدی و جعفر سلمانی به جای جلالی به میدان آمدند تا استقلال نتیجه را حفظ کند. این بازی در نهایت با همان دو گل به سود شاگردان نکونام به پایان رسید تا آنها در صدر جدول 22 امتیازی شوند.
 
شکست نفت برابر هوادار
در دیگر بازی دیروز، صنعت نفت در آبادان 2-0 مقابل میهمانش هوادار شکست خورد. داریوش شجاعیان (37) و امیرحسین بهادر (77) برای شاگردان محمود فکری گلزنی کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی