ایران با برد 3 بر 2 برابر برزیل، شگفتی آفرید

شاهکار رؤیایی نوجوانان در جام جهانی

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پس از صعود شگفت‌انگیز به جام جهانی زیر 17 سال، از ساعت 15 دیروز در استادیوم بین‌المللی جاکارتای اندونزی به مصاف تیم قدرتمند برزیل رفت و با نمایشی غیرمنتظره برابر این تیم قدرتمند که سابقه قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه‌اش دارد، به پیروزی 3-2 رسید تا در گام اولش در گروه C جام جهانی دست به شگفتی‌سازی بزند.
حسین عبدی، سرمربی تیم نوجوانان در این دیدار تیمش را با ترکیب آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخانی، ابوالفضل زمانی، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی، اسماعیل قلی‌زاده و ابوالفضل موردی به میدان فرستاد. این مسابقه تا دقیقه 27 بدون گل در جریان بود تا اینکه در دقیقه 28 کرنر به دست آمده برای برزیل در سمت چپ زمین را لوکاس کامیلو با پاس زمینی به نزدیکی پشت محوطه جریمه فرستاد که رایان ویتور بدون مکث و با شوت فنی پای چپ تماشایی موقعیت را تبدیل به گل کرد تا سلسائو از ایران پیش بیفتد اما در حالی که نیمه اول رو به پایان بود و بازی در دقیقه 1+45 به سر می‌برد، تعویض منطقه بازیکنان برزیل در میانه زمین را ویتور نگذاشت به بیرون برود و با ضربه سر توپ را به سوزا رساند که در ادامه پاس در عمق این بازیکن مجدداً به رایان رسید اما پس از اینکه رایان قصد یک و دو با لوران را داشت، ابوالفضل زمانی از راه رسید و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا نتیجه 2-0 شود و ایران بازنده به رختکن برود.
با این حال، ایران نیمه دوم را متفاوت آغاز کرد و عبدی، علیرضا طاهری‌فرد را به جای ذلیخانی و کسری طاهری را به جای موردی به میدان فرستاد. در این شرایط، یوزها که به دنبال جبران بودند، به سمت دروازه برزیل حمله ور شدند و در دقیقه 54 ارسال اندرز از سمت راست زمین را مدافعان برزیل به طور ناقص برگشت دادند تا توپ به براجعه برسد و این بازیکن پس از حرکت در عرض و شوت زمینی پای چپ شانس خود را برای گلزنی امتحان کند که توپ پس از برخورد به پای بازیکن حریف تغییر جهت داد و تبدیل به گل شد. در این شرایط، قرمزپوشان ایران روحیه دوچندانی برای ادامه مسابقه گرفتند و دقیقه 69 شروع مجدد استثنایی آرشا شکوری دروازه بان ایران از دروازه به پشت مدافعان برزیل  رسید و کسری طاهری با فرار سریع به توپ رسید که شوت پرقدرت زمینی او از بین پاهای گلر حریف رد شد و به تور چسبید تا بازی به تساوی کشیده شود. گل دوم، این انگیزه را نزد یاران عبدی ایجاد کرد که می‌توانند به گل سوم برسند؛ اتفاقی که در دقیقه 73 رخ داد و ضدحمله سریع بازیکنان ایران با انتقال توپ از میانه زمین به سمت راست زمین را کسری طاهری با فرار سریع به یک موقعیت جدی تبدیل کرد که هوشیاری و از خودگذشتی عالی او و پاس در عرض این بازیکن را اسماعیل قلی‌زاده با شوت فنی زمینی تبدیل به گل سوم کرد تا آب سردی بر پیکر برزیلی‌ها ریخته شود. در ادامه بازی برزیلی‌ها حملات زیادی به روی دروازه ایران انجام دادند اما شاگردان عبدی به مدیریت بازی پرداختند و آرشا شکوری دروازه بان ایران هم چند فرصت خوب را از حریف گرفت و با اینکه داور 9 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و بازی 100 دقیقه به طول انجامید، ایران توانست به یک پیروزی بزرگ و غرورآفرین دست پیدا کند و امیدوار به صعود از مرحله گروهی شود. نوجوانان ایران حالا باید خود را آماده دیدار بعدی برابر انگلیس کنند؛ تیمی که دیروز توانست در جدال با نیوکالدونیا به برتری 10 بر صفر دست پیدا کند و قطعاً با استراتژی بهتری مقابل ایران قرار خواهد گرفت.

جستجو
آرشیو تاریخی