صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اخبار

افت ٢۵ درصدی
قیمت مسکن در تهران
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مهمترین عامل ریزش قیمت‌ مسکن در استان تهران برخورد با مشاوران املاک سوداگر و غیرمجاز و پلمب آنها بوده‌ است، گفت: میزان ریزش قیمت مسکن در تهران به ٢۵ درصد رسیده‌است.
حسین جنتی اظهار داشت: در مجموع ۴٩٧ هزار واحد مسکونی در استان تهران برنامه ساخت داریم که بخشی از آن واحد‌های نهضت ملی هستند و بخشی دیگر مربوط به پروژه‌های بازآفرینی شهری است که عملیات ساخت ٣۴٠ هزار واحد آغاز شده‌ است.
وی ادامه داد: تاکنون ١۶٠ هزار نفر در استان تهران برای پروژه واحد نهضت ملی تأیید نهایی گرفته‌اند و برای ١٢٠ هزار نفر زمین تأمین شده‌ که ۴٣ هزار واحد آن مربوط به بازآفرینی شهری است. همچنین از این ١۶٠ هزار نفر ۵٠ هزار نفر آورده اولیه را واریز کرده‌اند و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پیامک واریز آورده اولیه برای متقاضیان ارسال می‌شود.
 
مراقب کلاهبرداری انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت باشید
تمامی پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با موضوع انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان جعلی و با هدف کلاهبرداری است.
مدیر امنیت اطلاعات سپرده‌گذاری مرکزی با بیان این مطلب و با اعلام اینکه هیچ پیامک و یا پیامی در شبکه‌های اجتماعی از طریق سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص ارسال نمی‌شود، گفت: با توجه به افتتاح سامانه «میراث» که وظیفه انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت را بر عهده دارد، برخی از سودجویان با قصد کلاهبرداری اقدام به ارسال پیام در بستر پیامک اپراتور‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی کرده و از این طریق درخواست می‌کنند که جهت اطلاع از جزئیات و یا انجام این نوع انتقال دارایی روی یک لینک کلیک کرده و یا برنامک خاصی را نصب کنند که پس از نصب این‌گونه برنامک‌ها دسترسی به اطلاعات تلفن همراه فرد قربانی، از راه دور برای کلاهبردار فراهم می‌شود. وی تصریح کرد: کلاهبردار پس از فریب فرد قربانی، به همه پیامک‌ها ازجمله کد‌های یکبار مصرف که از طریق بانک ارسال می‌گردد نیز دسترسی پیدا می‌کند و از این طریق به راحتی می‌تواند با دانستن این اطلاعات در بستر مجازی حساب قربانیان را خالی کند. وی خاطرنشان کرد: تنها راه اطلاع از زمان‌بندی انتقال دارایی، از طریق ورود به درگاه جامع ذینفعان بازار سرمایه به نشانی https://ddn.csdiran.ir
است و برای این منظور می‌بایست یک نفر از وراث که ثبت‌نام و احراز هویت وی در سجام تکمیل شده است، با مراجعه به این درگاه و وارد کردن کد ملی متوفی از زمان درخواست جهت انتقال دارایی متوفی مطلع شود و پس از آن نیز تنها راه انتقال دارایی سهام عدالت متوفی به وراث ایشان مراجعه یک وارث سجامی‌شده به همراه اسناد مورد نیاز به دفاتر یکی از شرکت‌های کارگزاری است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی