صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبار

رئیس‌جمهور در جلسه دولت تأکید کرد
وضعیت فلسطین
گواه ضرورت تغییر نظم کنونی جهان

رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، سکوت و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه را موجب بی‌اعتباری بیشتر این سازمان‌ها نزد ملت‌های جهان دانست و تصریح کرد: این مسأله علاوه بر تأثر و تأسف فراوان، گواهی بر مطالبه بر‌حق مردم جهان برای جایگزینی یک نظم عادلانه به جای ساختار ظالمانه کنونی محسوب می‌شود.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اظهارات یکی از مقامات رسمی رژیم صهیونیستی درباره استفاده از بمب اتم علیه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع غزه اظهار داشت: امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در خطرناک دانستن وجود این رژیم تروریست برای جامعه بشری و ضرورت مقابله با آن و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین بر همگان اثبات شده است.

فرصت سه‌ماهه به دستگاه‌ها برای تدوین برنامه‌های اجرایی توسعه دریامحور
رئیس‌جمهور در ادامه این جلسه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دولت مسئول اجرای این سیاست‌ها، البته با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌هاست، گفت: طبق دستوری که امروز (چهارشنبه) صادر کردم، همه دستگاه‌های مرتبط در مرکز و نیز استان‌های ساحلی باید در مدت 3 ماه پیشنهادهای خود را برای تدوین برنامه‌های اجرایی این سیاست‌های کلی ارائه کنند تا کار بررسی و تصویب آنها در دولت و مجلس نیز در مدت 6 ماهه تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب به سرانجام برسد.
وی در بخش بعدی سخنانش با اشاره به اهمیت توجه به موضوع کیفیت در تصمیمات و برنامه‌ها، اضافه کرد: ارتقای کیفیت، توجه به جامعیت تصمیمات و بموقع انجام دادن امور، انتظار عمومی از دولت مردمی است.
آیت‌الله رئیسی همچنین به موضوع جمعیت به عنوان یکی از مسائل قابل توجه در برنامه‌ریزی‌ها اشاره کرد و گفت: در زمینه برنامه جوان‌سازی جمعیت ضروری است همه دستگاه‌ها تکالیف خود را به‌درستی انجام دهند.
در ابتدای این جلسه داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از احکام و جداول کلان لایحه بودجه 1403 ارائه کرد.

 

 آخرین وضعیت رسیدگی
به پرونده شهید آرمان علی‌وردی

سخنگوی قوه قضائیه  درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده قاتلان شهید آرمان علی‌وردی گفت: این پرونده در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی است و تاکنون ۵ جلسه متوالی در مورد رسیدگی به اتهامات متهمان در این شعبه تشکیل شده است و جلسات به لحاظ اهمیت موضوع و لزوم دقت لازم ادامه دارد و پس از رسیدگی قطعاً اطلاع رسانی خواهد شد.

پرونده فرماندار قزوین مربوط به قبل از مسئولیت
ستایشی درباره جزئیات پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین گفت: فرد مورد نظر سه فقره پرونده در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای به قصد تشویش اذهان عمومی داشته است و براساس این اتهامات تحت تعقیب قانونی قرار گرفته و در این سه پرونده محکومیت یافته است. سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: در برخی از موارد اتهاماتی داشته و در برخی موارد برائت حاصل شده است؛ این فرد در پرونده اول محکوم به جزای نقدی شده است و در پرونده دوم به تحمل ۱۳ ماه و ۱۷ روز حبس در دادگاه بدوی محکوم شده، اما در شعبه اول تجدیدنظر استان قزوین اجرای آن به حالت تعلیق درآمده و در پرونده سوم به یکصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است؛ با توجه به اینکه در دوره تعلیق، پرونده سوم این فرد با شکایت اشخاص حقیقی ثبت و منجر به محکومیت وی شده براساس قانون به دلیل نقض قوانین تعلیق، حکم صادره از شعبه اول تجدیدنظر اجرا و قطعی شده است. این پرونده مربوط به قبل از دوره مسئولیت فعلی بوده و در دوران مسئولیت فعلی او تخلفی نداشته است و وی اکنون آزاد است. سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده یوهان فلودروس تبعه سوئدی گفت: پرونده منتهی به صدور کیفرخواست و به دادگاه صالح ارسال شده است.

 

سفر هیأت طالبان به اصفهان

معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت سرپرستی افغانستان و هیأت همراهش برای بازدید از ظرفیت‌های اقتصادی به اصفهان سفر کردند. به گزارش ایسنا، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای حکومت طالبان که به ایران سفر کرده است، بعدازظهر دیروز برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی اصفهان وارد این شهر شد. هیأت اقتصادی افغانستان که از روز شنبه به تهران سفر کرده اند تا در جریان این سفر در حوزه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، حمل و نقل، بهداشت و درمان و کشاورزی با مقامات کشورمان گفت‌و‌گوها و تبادل نظر داشته باشند، ضمن شرکت در نخستین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و افغانستان، با وزیر امور خارجه کشورمان، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر کشور، وزیر نیرو و... نیز دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی