تاریخ‌سازی په‌په در لیگ قهرمانان اروپا

پنالتی زدن هم از طارمی گرفته شد

پورتو در بازی‌های این هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در حالی مقابل آنتورپ 2-0 به پیروزی رسید که مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در این بازی از ابتدا در ترکیب پورتو حضور داشت ولی نتوانست عملکرد همیشگی خود را داشته باشد و یک شب خاموش را تجربه کرد.
او پس از اینکه ضربه پنالتی‌اش را در بازی قبلی پورتو برابر استوریل پرایا در لیگ برتر پرتغال از دست داد، در این بازی پشت ضربه پنالتی تیمش قرار نگرفت و اوانیلسون در دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی برای پورتو گلزنی کرد تا به نظر برسد طارمی دیگر پنالتی‌زن اول تیم سرجیو کنسیسائو نباشد. کونسیسائو در پاسخ به اینکه در هنگام ضربه پنالتی به نظر می‌رسید طارمی علاقه‌مند است پشت ضربه بایستد ولی در نهایت اوانیلسون به دلیل اشاره سرمربی این ضربه را زد، گفت:
« در ذهن من اینگونه نیست که طارمی می‌خواست برود پنالتی را بزند.
ما سه پنالتی‌زن داریم که یکی از آنها طارمی است و دیگران اوانیلسون و آندره فرانکو هستند.
 من تصمیم گرفتم که اوانیلسون پنالتی را بزند. من آن صحنه را که می‌گویید طارمی می‌خواست پنالتی بزند ندیدم، زیرا په په را در آن زمان صدا کردم و این نکته را به او گفتم. اگر مشکلی وجود داشته باشد، در رختکن بحث می‌شود. در این تیم همه با هم برادر هستند.»
 طارمی در این بازی دقیقه 68 از میدان خارج شد تا نشان دهد در روزهای افت خود به سر می‌برد. در این شرایط، سایت «گل پوینت» پرتغال هم در ارزیابی فنی‌اش از این بازی به طارمی نمره متوسط 5.3 از 10 را داد. نکته جالب این دیدار پورتو، گلزنی په‌په کاپیتان این تیم بود که با گلزنی در این بازی نامش را در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد. په‌په با 40 سال به مسن‌ترین بازیکن لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که موفق به گلزنی شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی