هفته دهم لیگ برتر، فردا آغاز می‌شود

عجبا که لغو نشد!

حامد جیرودی
خبر‌نگار

هفته دهم لیگ برتر فوتبال، جمعه با برگزاری چهار مسابقه آغاز می‌شود. هفته‌ای که با توجه به در پیش بودن بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2026، درباره برگزار شدن یا نشدن آن تردیدهایی وجود داشت اما در نهایت فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی و سازمان لیگ به این نتیجه رسیدند که بازی‌های این هفته برگزار شود تا دوباره تأخیر دیگری در این فصل فشرده و البته نامنظم به‌وجود نیاید! هفته‌ای که دیدارهای حساس و تعیین‌کننده‌ای مانند استقلال - تراکتور و سپاهان – پرسپولیس در آن برگزار می‌شود. این دو دیدار و دو مسابقه دیگر روزهای شنبه و یکشنبه انجام
 خواهد شد.

دوئل کرمانی‌ها
در دیدارهای فردا، سه مسابقه از ساعت 15 شروع می‌شود که در یکی از آنها، گل‌گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان، میزبان مس رفسنجان است تا شاهد تقابل نمایندگان استان کرمان در لیگ برتر با هم باشیم. شاگردان مارینوس اوزونیدس در شرایطی میزبان این بازی هستند که در چهار مسابقه قبلی‌شان به پیروزی نرسیده‌اند. گل‌گهر در آخرین بازی‌اش برابر استقلال خوزستان به تساوی 1-1 رسید تا با 10 امتیاز در رده نهم جدول قرار داشته باشد. این در حالی است که شاگردان ساکت الهامی در وضعیت فنی خوبی به سر می‌برند و سه برد پیاپی داشته‌اند که آخرین آن با نتیجه 3-0 برابر فولاد به دست آمد و باعث شده تا مس با 14 امتیاز در رده ششم قرار بگیرد.

بازی تیم‌های آشنا
در دیگر دیدار همزمان، پیکان در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، پذیرای شمس آذر است. نکته جالب در خصوص تقابل این دو تیم این است که پیکان در لیگ هشتم به عنوان نماینده قزوین در لیگ برتر حضور داشت اما بعد دوباره به تهران برگشت. البته خودروسازان در این فصل هم و در بازی با پرسپولیس، در قزوین میزبان بودند و حالا باید مقابل نماینده این شهر آشنا قرار بگیرند. البته شاگردان رسول خطیبی روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند و در بازی قبلی‌شان هم برابر هوادار به تساوی بدون گل رسیدند تا با هفت امتیاز در رتبه دوازدهم باشند. اما در سمت مقابل، شاگردان سعید دقیقی وضعیت خوبی دارند. قزوینی‌ها پس از دو برد خوب، برابر استقلال هم به تساوی 2-2 رسیدند تا با هشت امتیاز در رده دهم جای داشته باشند.

تیم آماده و تیم بدون برد!
در سومین بازی ساعت 15 نیز، ملوان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. قوهای سپید در این فصل با هدایت مهدی تارتار به یک تیم متفاوت تبدیل شده‌اند که برای هر تیمی دردسرساز شوند. ملوان که در هفت بازی اخیرش شکستی نداشته، در آخرین بازی‌اش دست به شگفتی‌سازی زد و موفق شد سپاهان را در اصفهان 3-2 شکست دهد تا با 15 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد اما آبی‌پوشان اهوازی در وضعیت بدی هستند و تنها تیم این فصل به شمار می‌روند که رنگ برد را ندیده‌اند و با سه امتیاز در رده آخر جدول هستند. سیروس پورموسوی سرمربی این تیم که در بازی قبل انتقادهای تندی را به داوری داشت تا اطلاع ثانوی محروم شد اما می‌تواند روی نیمکت بنشیند و یکشنبه باید در کمیته انضباطی حاضر شود.

جنگ فولاد و آلومینیوم
در آخرین بازی فردا و از ساعت 16:45 فولاد در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز با آلومینیوم دیدار می‌کند. سرخپوشان اهوازی پس از دو بردی که با مربیگری خوان ایگناسیو مارتینز به دست آوردند، دوباره روی دور باخت افتاده‌اند و دو شکست داشته‌اند تا با شش امتیاز در رده پانزدهم باشند و باید دید این مربی اسپانیایی در ادامه می‌تواند فولادی‌ها را از این رتبه نازل نجات دهد یا خیر. شاگردان مجتبی حسینی هم با اینکه شروع خوبی در لیگ داشتند اما در سه بازی اخیرشان برنده نبوده‌اند و در بازی قبل‌شان هم مقابل ذوب‌آهن به تساوی 1-1 رسیدند تا با 13 امتیاز در رتبه هفتم باشند.

 

مهدی: صحبت‌های قلعه‌نویی را چراغ راه‌مان قرار می‌دهیم!

 مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی درمورد جلسه اخیر با مسئولان تیم ملی ارائه کرد. سهیل مهدی درمورد لغو نشدن هفته دهم لیگ برتر، به برنامه «تهران ورزشی» رادیو تهران چنین توضیح داد: «جلسه خیلی خوب و سودمندی داشتیم. از مجموعه تیم ملی، رئیس فدراسیون، نبی و قلعه‌نویی در جلسه اخیر حضور داشتند و از آنها تشکر می‌کنم. او یکی از قدیمی‌ترین سرمربیان لیگ برتر ما بوده است. شرایط باشگاه‌ها را حتی خیلی بهتر از ما لمس می‌کند و سعی داریم مواردی که می‌گوید، چراغ راه‌مان قرار بدهیم.»او ادامه داد: «قلعه‌نویی در شرایطی که می‌خواست برای آماده‌سازی تیم ملی، 19 آبان را هم مورد بهره‌برداری قرار بدهد تا تیم به اردو برود و مینی‌کمپ برگزار کند اما به ما کمک کرد. این مسیر را باز کرد تا بتوانیم هفته دهم را برگزار کنیم، زیرا لیگ فشرده شد و روزها و هفته‌هایی که در اختیار تیم امید قرار گرفت، زمان‌بندی ما را دستخوش تغییر کرد اما خوشبختانه با توجه سرمربی تیم ملی بزرگسالان، این مسأله حل شد.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی