صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

پرونده صید «شب‌چراغی» روی میز دادستانی هرمزگان

بندرعباس- دادستانی بندرعباس دستور برخورد شدید با مسببان صید غیرمجاز «شب‌چراغی» را صادر کرد.
«عارف اکبری»، دادستان مرکز استان هرمزگان در این زمینه اظهار داشت: بدون شک از هیچ حمایتی در راستای برخورد با صید غیرمجاز از جمله صید «شب‌چراغی» دریغ نخواهیم کرد.
وی تصریح کرد: صید «شب‌چراغی» در واقع نوعی صید غیرمجاز ابداعی عده‌ای سودجو و منفعت‌طلب است که در هنگام شب و با استفاده از نور چراغ یا نورافکن‌های پرقدرت به عمق آب تابانده و گله‌های ماهی در اندازه‌های کوچک و بزرگ و غیرتجاری را به دام می‌اندازند.
دادستان مرکز استان هرمزگان افزود: در این صید مخرب تور ماهی‌گیری در دریا پهن شده و با منعکس کردن نور شدید در دریا باعث تجمع ماهیان ریز و درشت در اطراف شناور می‌شوند. سپس شناور دوم با بهره‌گیری از تور پرساین محاصره‌ای تمامی ماهی‌های جمع شده را در زیر نور جمع‌آوری می‌کند.
اکبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های شیلاتی در صدر فعالیت‌های اقتصادی استان هرمزگان قرار دارد، اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های شیلاتی در استان داشته باشیم، چراکه این مهم ریشه در تاریخ و تمدن مردم منطقه دارد و بخشی از معیشت مردم ساحل‌نشین نیز از این طریق تأمین می‌شود.
«مسعود بارانی»، مدیرکل شیلات هرمزگان نیز ضمن مخرب دانستن صید شب‌چراغی که وضعیت ذخایر آبزیان استان را بشدت تحت فشار قرار می‌دهد، از دادستان استان خواست تا بیش از پیش در راستای برخورد با صید غیرمجاز از شیلات استان حمایت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی