صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فوتبال ایران

انتقاد از عملکرد طارمی در پرتغال
سایت پرتغالی آبولا در گزارشی به عملکرد خط حمله تیم فوتبال پورتو در این فصل پرداخته و از آمار گلزنی این تیم انتقاد کرد. در این گزارش به عملکرد مهدی طارمی نیز اشاره شده و آمده است: «پورتو در ابتدای فصل مثل همیشه کار نکرده و عملکرد خوبی ندارد. یکی ازمشکلات این تیم عدم گلزنی مهاجمان است. طارمی به‌عنوان مهاجم اول پورتو منفعلانه عمل می‌کند تا جایی که خط حمله این تیم دچار مشکل شده است.» طارمی در این فصل تاکنون توانسته تنها دو گل در لیگ پرتغال به ثمر برساند. او در لیگ قهرمانان اروپا نیز یک گل برای پورتو زده است.
 

شرطی برای تمدید با قلعه‌نویی نیست
فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در قرارداد امیرقلعه‌نویی برای تمدید و حضور در جام جهانی هیچ شرطی وجود ندارد و مسئولان فدراسیون با تقدیر از تلاش‌های کادر فنی تیم ملی بویژه قلعه‌نویی در طول هشت ماه گذشته اعلام کردند که این مربی مورد حمایت و تأیید فدراسیون فوتبال است. یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال در این‌خصوص به ایرنا، گفت: «هیچ بندی به‌عنوان شرط برای ادامه همکاری قلعه‌نویی با تیم ملی وجود ندارد. اینکه گفته می‌شود قلعه‌نویی تنها در شرایطی روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی خواهد نشست که در جام ملت‌ها به نیمه‌نهایی برسد، صحیح نیست.»
 

شکست بم در گام نخست
جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به میزبانی ازبکستان درحال برگزاری است. خاتون بم که قهرمان لیگ سال گذشته کشورمان شده بود، در این دوره از مسابقات حضور دارد. این تیم، دیروز مقابل سیدنی قرار گرفت و۳ بر صفر شکست خورد. خاتون بم در جام باشگاه‌های زنان آسیا با تیم‌های سیدنی استرالیا، هیوندای کره جنوبی و نسف قارشی ازبکستان همگروه است.
 

تأکید بر حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
 مصطفی زارعی رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با توجه به تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا، آیا فرایند دریافت مجوز حرفه‌ای نیز تغییر کرده و زمان‌بندی خاصی به صورت مثال برای بدهی‌های مالی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: «فرمت لیگ قهرمانان تغییر می‌کند، اما مجوز تغییر نمی‌کند. دو باشگاهی که قصد حضور در لیگ نخبگان سال آینده را دارند و یک نماینده ایران که می‌خواهد در سطح دوم لیگ قهرمانان شرکت کنند، باید مجوز حرفه‌ای بگیرند اما معیارهای کسب مجوز در دو سطح فرقی ندارد.»
او ادامه داد: «چرخه ما از هفته آینده شروع می‌شود و باشگاه‌ها باید از هفته آینده مدارک خود را بارگذاری کنند. تمام اسناد ارزیابی شده و از همه باشگاه‌ها بازدید می‌کنیم. نتایج جمع می‌شود و ان‌شاءالله ۱۰ خرداد سال آینده نتیجه نهایی اعلام می‌شود. درمورد مسائل مالی نیز باشگاه‌ها باید تمام بدهی‌هایی که تا تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) قطعی شده است، مانند سال گذشته تا ۱۱ فروردین تسویه کرده یا با بازیکنان و باشگاه‌های طلبکار تسویه کنند‌. این بدهی شامل بدهی به باشگاه‌ها، اداره مالیات و بازیکنان می‌شود.»
زارعی یادآور شد: «سال گذشته طبق تعامل با کنفدراسیون فوتبال آسیا بحث مالکیت مشترک به شکلی برای همان سال گذشته حل شد اما آن اقدامات صرفاً برای سال گذشته بود. در جلسه‌ای که با کارشناسان AFC داشتیم، تأکید کردند امسال باید بحث مالکیت باشگاه‌ها حل شود. به وزیر ورزش و سایر دوستان این موضوع را اطلاع دادیم. با یکی از مدیران وزارت ورزش صحبت کرده و مکاتبه کردیم. از دوستان وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی خواهش می‌کنم این قضیه را جدی بگیرند زیرا باید قطعاً این موضوع به شکل اساسی حل شود. مکانیزم کنترل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید متفاوت باشد.» او درخصوص بازدید اخیر خود از آکادمی دو باشگاه به نکته عجیبی اشاره کرد: «قطعاً نقایص عمده‌ای در آکادمی استقلال و پرسپولیس وجود دارد. طبق آنچه خود مدیران باشگاه‌ها گفته‌اند بودجه سالانه آنها 350 میلیارد تومان است اما صرفاً چهار میلیارد تومان برای آکادمی‌ها هزینه می‌شود اما همین چهار میلیارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم دریافت نکرده‌اند! از مسئولان مالی باشگاه‌ها خواسته‌ایم امسال ریز تراکنش‌های خود در بحث آکادمی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ما ارسال کنند تا بتوانیم این بحث را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کنیم. مشکلات باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده و از الان به مدت دو ماه برای آکادمی‌ها فرصت داریم.» رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای در پاسخ به این سؤال که آیا گزارشی از بدهی‌های قطعی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دپارتمان مجوز حرفه‌ای ارسال شده، گفت: «در مجموع باشگاه‌های کشورمان 28 بدهی قطعی دارند. نمی‌توانم اسم باشگاه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببرم اما این تعداد پرونده در سامانه‌های AFC نشسته و بین‌المللی محسوب می‌شوند. فعلاً کاری به بدهی‌های داخلی ندارم، اما این پرونده‌ها باید تا 11 فروردین تسویه و یا تعیین تکلیف شوند.»

جستجو
آرشیو تاریخی