صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

آزمون با گلزنی وارد قلب هواداران رم شد

شب ویژه سردار در جمع گرگ‌ها!

فرشته معتمدی/ بالاخره آنچه که سردار آزمون مدت‌ها در انتظارش بود فرا رسید و این ستاره فوتبال ایران، توانست برای خودش و باشگاه رم یک شب درخشان را در قلعه گرگ‌ها رقم بزند. رم در حالی در هفته یازدهم سری A میزبان لچه بود که تا دقایق پایانی 1-0 بازنده میدان بود. در این شرایط، ژوزه مورینیو تصمیم گرفت تا در 17 دقیقه مانده به پایان مسابقه به مهاجم ایرانی تیمش میدان دهد تا شاید او این گره کور را باز کند. این در حالی است که سردار تا به حال نتوانسته بود برای رم در فرصت‌های کمی که در ترکیب جالوروسی قرار گرفته بود، گلزنی کند اما او این طلسم را شکست و توانست در دقیقه 91 گل تساوی رم را بزند. گلی تماشایی که از روی یک سانتر از جناح چپ و با ضربه سر به ثمر رسید. ضربه سری که قدرت یک شوت را داشت و مسیر را برای بازگشت رم هموار کرد. چرا که تنها سه دقیقه بعد روملو لوکاکو گل دوم و پیروزی‌بخش رم را به ثمر رساند تا گرگ‌ها بازگشتی رؤیایی داشته باشند و به سه امتیاز برسند. در این میان، سایت giallorossi.net در ستایش از آزمون نوشت: «حضور کم در ترکیب اما همواره قانع‌کننده. سردار آرام‌آرام دل هواداران رم را به دست می‌آورد و با گل دیروزش، حالا نامزد تبدیل شدن به یکی از ستاره‌های محبوب جدید رم است. این بازیکن ایرانی که مورد علاقه تمام هم‌تیمی‌هایش است، پسری جدی با ذهنیتی خوب و درست نشان داده که واقعاً بلد است توپ را کنترل کرده و آن را به جایی که باید بفرستد. مهاجمی که با اکراه از لیست یوفای رم کنار گذاشته شده است. مهاجم تحت مالکیت بایرلورکوزن در تلاش است تا در سری A برای خود جایی در ترکیب رم باز کند، هرچند به نظر می‌رسد در جام حذفی فرصت بیشتری خواهد داشت. آزمون که در شرایط سخت بدنی به دلیل مصدومیت ساق پا، در تابستان وارد رم شده، تلاش زیادی کرد تا به فرم خوب گذشته بازگردد و حالا پشتکار و ممارست او نتیجه داده است. پیش از بازی با لچه و در دقایق پایانی بازی مقابل مونزا، سردار نشان داده بود که مهاجمی با ویژگی‌های مهم است: او به لوکاکو پاس گل داده بود، یک ضربه به تیر زد و روی گل الشعراوی نیز نقش داشت. مورینیو او را در مسابقه‌ای که مقابل لچه طلسم شده به نظر می‌رسید، وارد میدان کرد و این بازیکن ایرانی خیلی زود پاسخ اعتماد مربی را داد و در بازگشت رم تعیین‌کننده بود: قدرت ضربه سر او روی ارسال زالوسکی، همه را شگفت‌زده کرد. آزمون که یک مهاجم مرکزی کامل، از نظر بدنی قوی اما از نظر فنی نیز خوب است، قصد دارد رم را متقاعد کند تا او را به شکل قطعی از لورکوزن بخرد و تابستان بعد بازیکن دائمی رم باشد. سردار در تنها فصلی که در بوندسلیگا بازی کرد، شانس چندانی نداشت. او را می‌توان با 12.5 میلیون یورو خریداری کرد، قیمتی که در ماه آگوست روی آن توافق شد اما هنوز برای نتیجه‌گیری زود است. مهاجم ایرانی هنوز شش ماه فرصت دارد تا تیاگو پینتو (یا هر کسی که جای او باشد) را متقاعد کند که این پول را برای تبدیل شدن به یک جالوروسی تمام‌عیار سرمایه‌گذاری کند اما مطمئناً او کار در رم را در شرایطی متفاوت با روزهای قبل شروع کرده و این می‌تواند سربرگ جدیدی برای سردار در پایتخت ایتالیا باشد.»
سردار، راوی ایرانی هزار و یک شب
سایت duerighe2 ایتالیا، هم رسانه‌ دیگری بود که به درخشش آزمون پرداخت و نوشت: «ایران سرزمینی باستانی است که به شاعران، هنرمندان و متکلمان معروفش و کمتر یا حتی اصلاً به فوتبالش معروف است. ضربه سر زیبای آزمون باید در نگاه هواداران رم ظاهری کاملاً شاعرانه داشته باشد، این مهاجم ایرانی از سوی مورینیو برای زدن گل تساوی و در نهایت پیروزی مقابل لچه وارد زمین شد. وقتی همه منتظر درخشش قهرمان شناخته‌شده‌ای چون لوکاکوی بلژیکی بودند، نورها روی صحنه به سمت فرد دیگری رفت؛ بازیکنی که از سرزمین‌های شرقی صفویان می‌آمد. وقتی لوکاکو در دقایق ابتدایی بازی ضربه پنالتی را از دست داد و لچه به گل رسید، این آزمون بود که در زمانی که به نظر می‌رسید همه چیز از دست رفته برای تیمش گلزنی کرد. وقتی مسابقه تمام شده و تیم شکست‌خورده به نظر می‌رسید، مانند رمان شهرزاد، قهرمان شب‌های شرقی، او آماده بود تا داستان را طور دیگری تعریف کند؛ پایانی دیگر که به شکست ختم نشد و سرنوشت جالوروسی را تغییر داد. او با ضربه سر غیرمنتظره‌اش که وارد دروازه حریف شد، رم را به بازی برگرداند و در ادامه لوکاکو توانست هفته سختش را با زدن گل پیروزی‌بخش به دست فراموشی بسپرد. پایان زیبایی برای این بازی که مهاجم بلژیکی این‌بار قدر موقعیت را دانست و در دقیقه ۹۶ پیروزی جالوروسی را رقم زد. درست است که گل را لوکاکو زده است ولی این‌بار داستان اصلی درباره او نیست بلکه درباره مهاجم ایرانی است. راوی ایرانی هزار و یک شب که دل هواداران رم را جادو کرده است.

 

برش

آزمون: زدن اولین گل برای رم احساسی باورنکردنی دارد

آزمون پس از بازی گفت: «می‌دانستیم که بازی بسیار سختی داریم اما تا آخرین لحظه تمرکزمان را حفظ کردیم تا بازنده نباشیم. شخصیت‌مان را نشان دادیم و در نهایت پاداش سختکوشی‌مان را گرفتیم. زدن اولین گلم برای رم احساسی باورنکردنی دارد. من مدت‌ها منتظر این لحظه بودم. خیلی کار کرده بودم تا برای بازی امشب آماده باشم. من این تیم و شهر رم را دوست دارم. دخترم اینجا به دنیا آمده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی