صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

دستگیری عوامل موساد
در مرز افغانستان
 خبر اول اینکه، در عملیات مشترک وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طالبان، ۳مأمور موساد با ملیت ایرانی در مناطق کوهستانی بین دو کشور دستگیر شدند. این سه مأمور موساد قصد داشتند پهپاد‌های انتحاری از سوی مرز افغانستان به سمت اهدافی در ایران پرتاب کنند.
سه فرد دستگیر شده بزودی جهت بازجویی به ایران منتقل خواهند شد.

ثقتی هیچ سمتی در وزارت ارشاد نگرفته است
 خبر دیگر اینکه، روز گذشته پژمان موسوی سردبیر ماهنامه تجربه در توئیتی مدعی شد رضا ثقتی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد استان گیلان که به دلایل مسائل اخلاقی از کار برکنار شده بود، مجدداً در وزارت ارشاد حکم گرفته و در دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار شده است. موسوی با جزئیات کامل مدعی شده بود که ثقتی با حمایت و اصرار وزیر ارشاد مجدداً در وزارتخانه منصوب شده است. در واکنش به این ادعای موسوی، محمدمهدی سموعی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان کرد: این ادعا کذب است و آقای پژمان موسوی سردبیر ماهنامه تجربه کاملاً دروغ‌پراکنی می‌کند. برکناری رضا ثقتی به دلیل فساد اخلاقی با امضای شخص وزیر ارشاد انجام گرفته و پس از آن ثقتی به هیچ مسئولیت جدیدی در وزارتخانه منصوب نشده است. سموعی همچنین توضیح داد: رضا ثقتی کارمند وزارت ارشاد است و چون پرونده قضایی دارد ما از وزارتخانه به قوه قضائیه نامه نوشتیم تا مقام قضایی پس از رسیدگی به جرایم آقای ثقتی تکلیف ما را روشن کند و این را بدانیم که انفصال از خدمات دولتی باید در مورد ثقتی انجام شود یا خیر.

متلک سنگین مهاجرانی
به عبدالحمید
 دست آخر اینکه،  روز گذشته عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان در واکنش به سخنرانی سید حسن نصرالله در روز جمعه، با وارونه‌نمایی سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان نوشت: «شعار دفاع از فلسطین با عمل فاصله دارد. مردم غزه و فلسطین به خداوند اعتماد و توجه کنند که بهترین فریادرس است.»  به گزارش تسنیم، مولوی عبدالحمید بعد از عملیات طوفان‌الاقصی، در خطبه‌های نمازجمعه‌اش تلاش می‌کرد موضع حمایتی از اسرائیل داشته باشد و با بیان اینکه اسرائیل نابودشدنی نیست، از طرح دوکشوری که سال‌هاست به فراموشی سپرده شده، حمایت می‌کرد و از یک سال گذشته علناً رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت!  عطاءالله مهاجرانی فعال سیاسی ساکن لندن در واکنش به توئیت اخیر عبدالحمید علیه سید حسن نصرالله نوشت: «احسنت بر شما که دلسوز حماس و فلسطین و دشمن اسرائیل هستید و منتقد سید حسن نصرالله!»  حزب‌الله لبنان تا به حال بیش از 50 شهید در مواجهه با ارتش اسرائیل داده است. جنابعالى در زاهدان در دفاع از فلسطین مظلوم و علیه اسرائیل راهـپیمایى کنید. همین حد انتظار مى‌رود!  به دوستانتان هم توصیه کنید که در ریاض و کابل و ابوظبى مناسب است تظاهرات بسیار آرامى به نفع فلسطین برگزار شود. پرچم اسرائیل هم بیاورند! حفظت شیئا و غابت عنک اشیاء. اگر راهپیمایى و تظاهرات به نفع فلسطین هم نکردند که نخواهند کرد، لااقل در این ایام به اسرائیل کمک نکنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی