صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــار

رهبر معظم انقلاب
در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کردند
حمایت از مقاومت فلسطین سیاست همیشگی ایران

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و همچنین تحولات کرانه باختری ارائه کرد. رهبر انقلاب اسلامی نیز با قدردانی مجدد از صبر و استقامت مردم استوار غزه و اظهار تأسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت مستقیم امریکا و برخی کشورهای غربی انجام می‌شود بر سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین در مقابل اشغالگران صهیونیست تأکید کردند.  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین لزوم تحرک جدی کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی و حمایت همه‌جانبه و عملی دولت‌های اسلامی از مردم غزه را مورد تأکید قرار دادند.

 

دیدارهیأت دولت سرپرستی افغانستان
با امیرعبداللهیان

«ملا عبدالغنی برادر»، معاون اقتصادی نخست‌وزیر دولت سرپرستی افغانستان که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده، روز گذشته با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
هیأ‌ت طالبان ۳۰ نفر از مقامات هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان را شامل می‌شود که مورد استقبال «حسن کاظمی قمی» سرپرست سفارت و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان قرار گرفت. وزیر مالی، حمل و نقل،‌ تجارت و نمایندگانی از وزارت کشاورزی از جمله همراهان ملاعبدالغنی برادر در این سفر هستند. این سفر در راستای ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و افغانستان و توسعه مناسبات دوجانبه در حوزه‌های تجاری، حمل و نقل، ترانزیت، سرمایه‌گذاری و همکار‌های گمرکی صورت گرفته است.
«ملا عبدالغنی برادر» همچنین با علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد. احمدیان در این دیدار تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از استقلال، ثبات، امنیت و پیشرفت افغانستان حمایت می‌کند. «ملا عبدالغنی برادر» هم ضمن تصریح اینکه افغانستان تهدیدی برای هیچ یک از همسایگانش نخواهد بود، بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به ویژه فعال کردن حوزه ترانزیت و بندر چابهارتأکید کرد.

 

سیدعلی خمینی:
صهیونیسم، داعش جهانِ یهود است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی در مراسم شب شعر غزه که در بیت امام خمینی (ره) در نجف اشرف برگزار شد، با اشاره به شرایط این روزهای غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: همانطور که ما در دین اسلام داعش را داشتیم، صهیونیسم موجود داعش جهان یهودیت است؛ فقط با یک تفاوت که جنایتکارتر و خون‌ریزتر است.
به گزارش جماران، یادگار امام راحل(ره) تصریح کرد: دردآور و عبرت‌آموز از ناحیه‌ای و مضحک از ناحیه دیگر این است که آن مسئول رژیم صهیونیستی گفته ما داریم با داعش می‌جنگیم و همانطور که داعش را نابود کردیم، حماس را هم نابود می‌کنیم! دروغ در دروغ، کذب از سر تا پا!  اولاً: مگر شما داعش را نابود کردید؟! شما کجای معرکه با داعش بودید؟! شما خود در تأسیس داعش متهم هستید و بدون هیچ شکی از حضور و مسلمان‌کشی داعش خوشحال بودید و داعش یک گلوله هم به سمت شما شلیک نکرد و شما یک گلوله به سمت داعش شلیک نکردید. ثانیاً خود شما داعش هستید؛ شما داعشیان عالم یهود هستید. نوه امام(ره) تأکید کرد: اگر ما در دین اسلام داعشی داشتیم، دین یهود هم داعشی دارد؛ همچنان که بودایی و دیگران هم داعش دارند. مگر ما در میانمار آن جنایت‌ها را ندیدیم که به اسم دین مسلمانان را کشتند؟! وقتی این قرائت‌های جاهلانه از دین متولد ‌شود، همین می‌شود. وی افزود: در مقابل داعش عالم یهود یک راه بیشتر نیست؛ همان که ما با داعش عالم اسلام در پیش گرفتیم؛ جنگ ترکیبی و جهاد مرکب در ساحت اندیشه، عاطفه و میدان.

جستجو
آرشیو تاریخی