صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

کاهش بیکاری در تهران با ایجاد پایگاه‌های مردمی
«پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی» یکی از برنامه‌های اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران است که قصد دارد با راه‌اندازی این پایگاه‌ها در قالب تعاونی‌، بهبود اشتغال را در دستور کار خود قرار دهد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران یکی از اهداف تأسیس پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی را ارتقای سطح دسترسی ساکنان محلات به خدمات کارآفرینی و اشتغال بیان کرد و افزود: از دیگر اهداف می‌توان به نهادینه‌سازی مشارکت و همکاری مردم برای توسعه اشتغال محلات اشاره کرد.
محمد آذرپناه سازماندهی و توانمندسازی مردم در پذیرش مسئولیت اجتماعی در حوزه اقتصادی را نیز از دیگر اهداف تأسیس پایگاه‌های مردمی اشتغال در قالب تعاونی برشمرد و افزود: بسیج، هدایت و مدیریت ظرفیت‌های مردمی در پاسخ‌دهی به مشکلات و معضلات محلات هم از جمله اهداف است.

تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها برای مهرماه
قیمت گاز خوراک پتروشیمی برای شهریور ماه و قیمت سوخت مصرفی صنایع مختلف برای مهرماه ابلاغ شد. پس از کش و قوس‌های فراوانی که در زمینه تعیین نرخ خوراک درون دولت بود، بالاخره وزارت اقتصاد تصمیم گرفت، نرخ خوراک را براساس فرمول محاسبه کند.
در نامه‌ای که در مورد نرخ خوراک منتشر شده است، قیمت گاز خوراک پتروشیمی برای شهریور ماه و قیمت سوخت مصرفی صنایع مختلف برای مهرماه ابلاغ شد. قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها برای شهریور ماه 4881 تومان به ازای هر مترمکعب ابلاغ شده است.
در برنامه هفتم توسعه نیز دولت پیشنهاد تعیین نرخ خوراک براساس فرمول را داده است که باید ببینیم با این پیشنهاد موافقت می‌شود یا خیر.

شناسایی ۲۰۰ نقطه دچار تنش آبی
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: حدود ۲۰۰ نقطه دارای تنش آبی در فصول مختلف کشور شناسایی و خوشبختانه به واسطه انجام تلاش‌های ویژه، ایثارگرانه و جهادی این امر به خوبی مدیریت شد.
« محمد جوانبخت» در نشست تخصصی وزیرنیرو با مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور، با اشاره به توجه ویژه وزیر نیرو به بخش آب کشور، گفت: در سال آبی گذشته تلاش‌های فراوانی برای رفع مشکلات مربوط به حوزه آب و فاضلاب از جمله در مشهد، تبریز و تهران و بسیاری شهرهای دیگر صورت گرفت که در این راستا شرکت مهندسی آب و فاضلاب و شرکت‌های استانی پای کار بودند. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در همین زمینه افزود: حدود ۲۰۰ نقطه دارای تنش آبی در فصول مختلف کشور شناسایی و خوشبختانه به واسطه انجام تلاش‌های ویژه، ایثارگرانه و جهادی این امر به خوبی مدیریت شد.

جستجو
آرشیو تاریخی