صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

حمایت رئیس‌جمهور از زوج معلم بیجاری
سنندج - در جریان بازدید رئیس‌جمهور از غرفه‌های جهاد دانشگاهی استان در نمایشگاه بانوان کارآفرین کردستان، قول مساعد ایشان به زوج معلم بیجاری از سوی وزیر آموزش و پرورش پیگیری شد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به استان کردستان در جریان بازدید از غرفه‌های نمایشگاه بانوان کارآفرین پس از شنیدن صحبت‌های زوج معلم بیجاری عضو مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی کردستان دستور پیگیری مشکلات این مرکز نوآوری را دادند.
فاطمه نساج و همسرش هر دو دانش‌آموخته رشته علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان هستند که با عشق معلمی و کمک به معلمان، اختراعات و دست‌سازه‌هایی در رشته ریاضی دارند.
 رئیس‌جمهور از تولیدات غرفه این زوج بیجاری بسیار استقبال کرد و قول مساعد داد که از سوی وزارت آموزش و پرورش حمایت شوند. پس از رفتن رئیس‌جمهور، رضامراد صحرایی‌، وزیر آموزش و پرورش با تماس تلفنی با این زوج پیگیر دستور رئیس جهمور شد. در این تماس تلفنی وزیر آموزش و پرورش از تلاش‌های این زوج برای ارتقای حرفه معلمی تقدیر کرد و برای  حمایت از کارها و تلاش‌های آنها قول مساعد داد.

هدررفت ۵۰ درصدی آب در کانال‌های انتقال آب کشاورزی خراسان شمالی
بجنورد - سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هدررفت ۵۰ درصدی آب توسط کانال‌های سنتی و خاکی انتقال آب کشاورزی در این استان خبر داد.
سامان محمدی اظهار کرد: در این استان ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کانال‌کشی سنتی و خاکی وجود دارد که پوشش بتونی ندارد.
محمدی افزود: طی ۲۰ سال گذشته فقط 4هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این کانال‌ها، سیمانی و لوله‌گذاری شده‌اند و مابقی نیاز به اعتبار ویژه دارد تا کانال‌کشی و لوله‌گذاری انجام شود.

جستجو
آرشیو تاریخی