صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایسنا

عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث‌ جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به تهیه طرحی به نام «مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل» گفت: در این طرح همه نقاط با قابلیت سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی و دولتی شناسایی شده است.

 

ایلنا

علی‌محمــــــــــــــد طهماسبی، دبیر ستاد ملی مدیریت پدیده گرد و غبار با تأکید بر اینکه هیچ راهکاری جز انجام مذاکرات دوجانبه برای تأمین حقابه‌‌های محیط‌ زیستی ایران توسط افغانستان نداریم، گفت: بدون شک عدم تأمین حقابه هیرمند توسط کشور همسایه که باعث نرسیدن آب به تالاب هامون شده، عامل اصلی تشدید طوفان‌های شن و خیزش ریزگردها در منطقه سیستان در سال‌های اخیر بوده است.

 

مهر

غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره نیامدن امید، آخرین درنای سیبری گفت: هنوز آمدن امید به کشور دیر نشده است. دیرتر سرد شدن هوا در سیبری و روسیه شاید از دلایل تأخیر در حرکت این درنا به سمت ایران شده است.
البته دیر و زود آمدن امید به ایران غیرطبیعی نیست و حتی طی یک سال (سال ۸۸) اصلاً این درنا به ایران برای زمستان‌گردی نیامد و امیدواریم هرچه زودتر شاهد حضور این درنا در ایران باشیم.

 

میراث آریا

علیرضا تابش، دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اشاره به استقبال دهه شصتی‌ها از این رویداد گفت: بیش از ۳ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و بیشتر شرکت‌کنندگان از استان‌های تهران، قزوین و اصفهان هستند.

 

مهر

مسلم عراقی، رئیس حفاظت محیط زیست شاهرود از دستگیری پنج صیاد در تپال شاهرود خبر داد و گفت: از این افراد لاشه ۱۴ کبک کشف شده است.

 

ایلنا

 مهدی کمالی، رئیس گروه برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی طرح‌های دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ۱۳۰۰ گونه گیاهی متنوع مرتعی، دارویی و صنعتی در سطح مراتع سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن بیش از ۱۰،۶ میلیون هکتار مرتع، به‌تنهایی حدود ۱۳ درصد از مراتع ایران را در خود جای داده است.

 

مهر

محمد حمــــــــیدی، معاون استاندار سمنان از اعمال محدودیت بیشتر در ورود دام به پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها با هدف حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از آذرماه اعمال می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی