صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۷

سفیر کوبا در آیین افتتاح نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین»:

کوبا در جنگ علیه بی‌عدالتی همراه ایران است

گروه فرهنگی/ «آلبرتو گونزالس کاسالس» سفیر کوبا در ایران در واکنش به برپایی آیین افتتاحیه نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین» در ایران گفت: «اجازه بدهید بگویم بسیار ‌شگفت‌زده شدم و فکر نمی‌کردم این نمایشگاه در ایران برگزار شود و به همین دلیل به همه برگزارکنندگان این رویداد تبریک می‌گویم ، چنین نمایشگاهی در این دوره اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است.» آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در کشورمان در این مراسم  گفت: «وقایعی که در فلسطین اتفاق می‌افتد یک جنایت است. در همین ساعاتی که ما اینجا هستیم مردم در فلسطین کشته می‌شوند و از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند.
اسرائیل، حماس را سازمان تروریستی خطاب می‌کند و غرب با ریاست امریکا، حماس را یک سازمان تروریستی به حساب می‌آورد اما آنها خودشان تروریست واقعی هستند و در حقیقت یک تروریسم دولتی دارند. معتقدم همه باید صدایمان را بلند کنیم و هنر خود را نشان بدهیم و ‌همین مسأله حضور هنرمندان امریکای لاتین در ایران را اهمیت بیشتری می‌بخشد.» وی خطاب به برادران ایرانی خود گفت: «کوبا با شماست و در این جنگ علیه بی‌عدالتی کنار هم هستیم و تا زمانی که متحدیم پیروز خواهیم شد.»
«آریستید استبان ارناندس گررو» معروف به «آرس» کاریکاتوریست نامدار کوبایی نیز در این مراسم گفت: «ما کاریکاتوریست‌ها معمولاً در مورد کارهایمان صحبت می‌کنیم و من هم می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم. باعث افتخارم ‌است که توانستم در این رویداد شرکت کنم. دوستی من با ایرانیان قدمت زیادی دارد و این سفر امتداد همکاری‌های درازمدت من با همکاران ایرانی‌ام است و از اینکه اینجا کنار شما هستم بسیار خوشحالم.»
جستجو
آرشیو تاریخی