صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۷

دیدار کاروان رسانه‌ای ایران با مسئولان فرهنگی و سیاسی لبنان

 هیأت‌ رسانه‌ای «روایت فتح» کاروان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران که به مدت سه روز در لبنان حضور داشت پس از دیدار با مدیران رسانه‌ای این کشور خصوصاً دیدار با غسان‌بن جدو مدیر المیادین و دیدار با خانواده شهدای حزب‌الله در نبرد اخیر با صهیونیست‌ها به کشور بازگشت.
به گزارش «ایران»، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از سفر سه روزه کاروان رسانه‌ای ایران به لبنان منتشر کرد.
بنا به گفته شمسایی «روایت فتح» نام کاروان رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران بود که به لبنان اعزام شد و پس از شرکت در یازده برنامه اعم از بازدید و جلسات هم اندیشی، پنجشنبه شب به کشور بازگشت.بنا بر این گزارش، هدف از این سفر سه روزه، دیدار با مسئولان فرهنگی و سیاسی لبنان و گروه‌های مردمی جبهه مقاومت به منظور تبادل دیدگاه‌ها در اعلام همبستگی رسانه‌های جمهوری اسلامی با محور مقاومت و هم‌افزایی در برابر اقدامات رسانه‌ای - تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بود.
 اعضای کاروان را سه مدیرمسئول، سه سردبیر، پنج خبرنگار برگزیده جشنواره ملی رسانه‌ها، یک خبرنگار مترجم، یک مستندساز و سه مسئول حوزه مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می دادند. به گونه‌ای که رسانه‌های ایسنا، جوان، ایران، وطن امروز، مشرق، تهران تایمز، شرق، تسنیم، صبح تبریز، برنا، فرهیختگان و نورنیوز در این سفر نماینده داشتند. سرپرستی گروه را معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده داشت و مدیران کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و رسانه‌های خارجی او را همراهی کردند.
شمسایی درباره دیدار با مقامات حزب‌الله لبنان نیز نوشت: دیدار با معاون اجرایی حزب‌الله لبنان، گردهمایی گرو‌ه‌های فلسطینی مقیم در لبنان، حضور در گلزار شهدای مقاومت و بازدید از شبکه تلویزیونی المنار و ملاقات با مدیران رسانه‌ای حزب الله، برنامه‌های روز نخست کاروان روایت فتح بود. عزیمت به جنوب لبنان و دیدار با تعدادی از مسئولان و فرماندهان حزب‌الله و جلسه پرسش و پاسخ با موضوع جنگ غزه و موضع و حضور نیروهای مقاومت لبنان در آن، حضور در منزل سه شهید حزب‌الله در نبطیه که در درگیری‌های اخیر به شهادت رسیدند و جلسه با نمایندگان تشکل‌های سیاسی - مردمی فلسطینی و لبنانی حامی مقاومت، برنامه‌های روز دوم بود.گروه رسانه‌ای جمهوری اسلامی، آخرین روز سفر خود را با دیدار وزیر فرهنگ لبنان آغاز کرد.
 سپس به شبکه المیادین رفت و ضمن بازدید از استودیو و تحریریه این تلویزیون، با غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره و از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای سرشناس جهان عرب دیدار و گفت‌و‌گو کرد. گفت‌و‌گو با اسامه حمدان از مسئولان ارشد جنبش حماس و حضور در سفارتخانه جمهوری اسلامی و گفت‌و‌گو با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، آخرین برنامه گروه ایرانی در این سفر سه روزه بود.شمسایی در آخر با اشاره به اعزام گروه‌های دیگر به سایر مناطق نوشت: دو گروه رسانه‌ای از همشهری، جام جم، خبر فوری، نورنیوز، اعتماد، فارس، مهر و میزان نیز به عراق برای پوشش تجمع مردمی مرز عراق و اردن با همکاری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی اعزام شدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی