صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۵

حزب الله آماده رزم است

ادامه از صفحه 23

جولان دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه
در حالی که طی روزهای گذشته چشم‌ها به لبنان و سخنان دیروز جمعه سیدحسن نصرالله دوخته شده بود، دیگر گروه‌های محور مقاومت در منطقه هم تحرکات جدی و معناداری داشتند. در همین باره، مقاومت اسلامی عراق بامداد دیروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در حمایت از مردم فلسطین و در خونخواهی شهدا، از هفته آینده مرحله جدیدی را در مقابله با دشمنان آغاز خواهیم کرد.» در این بیانیه آمده که «حملات آتی به پایگاه‌های دشمن در منطقه، شدیدتر و گسترده‌تر خواهد بود.» مقاومت اسلامی عراق همزمان با صدور بیانیه، عکسی از یک راکت منتشر کرده است.
همچنین مقاومت اسلامی عراق پنجشنبه شب هم پایگاه نظامی «الشدادی» امریکا در جنوب الحسکه (شمال شرقی سوریه) را هدف حمله قرار داد. همچنین مقاومت اسلامی عراق با استفاده از دو پهپاد، پایگاه نظامی ایالات متحده امریکا در اربیل (مرکز اقلیم کردستان عراق) را هدف قرار داد. پایگاه‌های امریکا در سوریه و عراق طی روزهای اخیر، چندین بار مورد حمله موشکی و پهپادی مقاومت اسلامی عراق قرار گرفته‌اند. مقاومت اسلامی عراق اعلام که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن امریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.
در همین راستا، روزنامه نیویورک‌تایمز اخیراً در گزارشی مفصل به موضوع حملات چند هفته اخیر پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی علیه مواضع و اهداف ایالات متحده در سوریه و عراق پرداخته و به نقل از سخنگوی پنتاگون آورده است که همزمان با افزایش تنش در اراضی اشغالی، سربازان امریکایی و متحدانش دست‌کم ۱۲ بار در عراق و چهار بار در سوریه در هفته گذشته هدف حمله قرار گرفته‌اند که در پی این حملات، مجموعاً ۲۱ سرباز امریکایی زخمی شده‌اند که اکثریت این جراحت‌ها از ناحیه سر و جمجمه بوده است. این روزنامه امریکایی مدعی شد از زمان شروع درگیری‌ها از هفتم اکتبر، ایالات متحده هم دو ناو هواپیمابر، کشتی‌های جنگی و جنگنده را به منطقه فرستاده تا تلاش کند گروه‌هایی را که تحت حمایت ایران خوانده شده‌اند، بازدارد. به گفته نیویورک‌تایمز، تعداد نیروهای اضافه‌شده امریکایی به منطقه نیز هزاران نفر است.
در ادامه گزارش نیویورک‌تایمز که ایسنا بخش‌هایی از آن را منتشر کرده، آمده است که این اقدامات تلافی‌جویانه این سؤال را مطرح کرده که آیا حملات هوایی پس از موجی از حملات راکتی و پهپادی علیه نظامیان امریکا در این دو کشور (عراق و سوریه) می‌تواند به هدف اصلی خود که «بازدارندگی از حملات بیشتر» است، دست پیدا کند؟ در‌این‌باره لوید آستین، وزیر دفاع امریکا پس از این حملات که آن را «در دفاع از خود» تلقی کرده بود، در بیانیه‌ای که در آن نگرانی از آسیب‌های بیشتر به نظامیان امریکا در منطقه مشهود بود، گفته: «امریکا به دنبال درگیری نیست و تمایل یا قصدی در مشارکت در اقدامات خصومت‌آمیز بیشتر ندارد، اما این حملات علیه نظامیان امریکا غیرقابل‌قبول هستند و باید متوقف شوند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی