صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ایران در ایران

کنترل آمادگی مدیریت بحران استان یزد به صورت ماهانه
یزد- «محمد علی ملک زاده»، مدیرکل بحران استانداری یزد گفت: با توجه به ملاحظات فصل پاییز و زمستان، نظارت بر آمادگی نیروها و کارکنان مدیریت بحران به صورت ماهانه در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی در هنگام بحران مانند سیل برنامه‌ریزی لازم برای آموزش عمومی در دستور کار قرار دارد و مدیران بحران شهرستان‌ها باید این آموزش‌ها را به بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌ها منتقل تا بیشتر به وظایف خود آشنا شوند.
ملک‌زاده اضافه کرد: مهمترین نکته در اجرای مانور مدیریت بحران ساماندهی، تجهیز، فراخوان، گزارش دهی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی و تیم‌های هلال احمر برای مقابله با پدیده سیلاب در کوتاه‌ترین زمان است.

احیای ۱۱۲ واحد تولیدی خراسان شمالی
بجنورد- ناصر فخر موحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی از فعال سازی ۱۱۲ واحد تولیدی و خدماتی راکد در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۶۹۰ میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت: با بازگشت این ۱۱۲ واحد تولیدی به چرخه تولید برای ۹۸۱ نفر اشتغال ایجاد شد.
وی احیای واحدهای راکد را در راستای ارتقای بهره‌وری در تولیدات استان عنوان کرد و گفت: در شش ماه ابتدای امسال تعداد ۴۶ بنگاه اقتصادی راکد با ایجاد اشتغال برای ۲۳۵ نفر فعال شده است.

گل‌های زینتی آمل، در راه  بازار اوراسیا
ساری- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، از افزایش حجم صادرات تولیدی گلخانه‌ای این شهرستان از جمله گل و گیاهان زینتی و آپارتمانی به بازارهای کشورهای حوزه اوراسیا و خلیج فارس خبر داد.
«مهرداد فولاد» اظهار داشت: بخشی از محصولات تولیدی گلخانه‌ای شهرستان آمل که بیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار شاخه و اصله گل و گیاهان زینتی در سال برآورد می‌شود، به بازارهای هدف حوزه خلیج فارس و اوراسیا صادر می‌شود.
وی، میزان تولید انواع گل و گیاهان و درختچه‌های زینتی در شهرستان آمل را سالانه بیش از ۶۷ میلیون شاخه و اصله اعلام کرد و افزود: این میزان توسط بیش از ۴۳۱ تولیدکننده در بیش از ۱۲۲ هکتار فضای بسته و باز گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و به بازارهای مصرف عرضه می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی