صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

با ایجاد 20 نانوایی دولتی در رباط‌کریم

مشکل نان در شهر جدید پرند حل شد

شیما جهان‌بخش
خبرنگار


 
از آنجایی که نان جزو اصلی‌ترین نیـــاز‌هــــای شــهرونــدان اســـت، مســـئولان رباط‌کریم به‌عنوان یکی از شهرستان‌هایی که جمعیت مهاجر آن روز‌به‌روز در حال افزایش است تلاش کرده‌اند با تغییر نانوایی‌های آزادپز به نانوایی‌های یارانه‌ای و راه‌اندازی ۲۰ نانوایی جدید، دسترسی شهروندان به نان را بهبود بخشند.
امید احمدی، فرماندار شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با «ایران» از افزایش نانوایی‌های دولتی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: شهر پرند با جمعیت تقریبی 320 هزار نفر به‌عنوان یکی از شهر‌های جدیدی که سرریز جمعیت تهران را پذیراست در ادوار گذشته با مشکل تأمین نان مواجه بوده است. از سوی دیگر جمعیت این شهر دائماً در حال افزایش است حتی در برخی از بلوک‌های بزرگ هر فاز حدود 10 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند که به اندازه جمعیت یک روستاست.
 احمدی با اشاره به مشکل دسترسی به نان دولتی در این شهر ادامه داد: متأسفانه در فازهای جدید شهر پرند یا کاربری نانوایی صادر نشده است یا کاربری‌های صادر شده تغییر کرده‌اند به همین منظور در راستای بهبود دسترسی شهروندان به نان با نرخ مصوب دولتی تلاش شد در مناطقی که تراکم جمعیت بیشتری دارند تعدادی نانوایی جدید احداث شود.
فرماندار شهرستان رباط‌کریم خاطرنشان کرد: می‌دانیم که خرید نان به نرخ آزاد برای برخی از مردم به لحاظ مالی سخت است، بنابراین سعی شده نانوایی‌های آزادپز به نانوایی‌های یارانه‌ای تغییر کنند. در همین زمینه ۱۴ نانوایی در شهر پرند با مساعدت کارگروه آرد و نان استان تهران از آزادپز به پخت یارانه‌ای نوع۲ تغییر کرده است.
وی با تأکید بر نظارت مستمر بر نانوایی‌ها افزود: 3 اولویت برای راه‌اندازی نانوایی‌های دولتی مطرح است. در مرحله اول حتماً باید در نزدیکی محل احداث هیچ نانوایی دیگری نباشد. در مرحله دوم تراکم جمعیت در آنجا زیاد باشد و سومین مورد اینکه فردی که نانوایی را احداث می‌کند حتماً نانوا باشد و جوازش اجاره‌ای نباشد.
احمدی با اشاره به تشدید نظارت بر نانوایی‌ها افزود: شهرستان رباط‌کریم در ارائه خدمات نسبت به رشد جمعیت دچار عقب‌ماندگی است اما با حمایت‌های دولت در تلاشیم مشکلات را به حداقل برسانیم. تاکنون به ‌واسطه کمبود نانوایی در شهر پرند برخورد لازم با نانوایان متخلف که مردم از عملکرد آنها رضایت نداشتند دشوار بود، اما در حال حاضر با راه‌اندازی 20 نانوایی جدید نظارت‌ها بیشتر شده است و با متخلفین و سودجویان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی