معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

تعامل همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرایم ضروری است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه بحث پیشگیری از جرم یکی از موضوعات مهم کشور است، بر ضرورت تعامل همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از جرایم تأکید کرد.
به گزارش مهر، اصغر جهانگیر که همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان کرمان به شهرستان رفسنجان سفر کرده است، در جمع مسئولان این شهرستان و استان گفت: همه دستگاه‌ها باید اهتمام لازم را برای اجرای امنیت پایدار در کشور فراهم کنند که بخشی از آن به مردم برمی‌گردد؛ باید آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد تا مردم در این حوزه کمک کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: بخشی دیگر به سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود. هم در مجلس نیاز به قوانین مناسب برای پیشگیری از تخلفات است و هم دولت باید در حوزه نظارتی بر اساس فرمایشات رئیس ‌جمهور در راستای مأموریت بخش‌های مختلف این وظیفه را عملیاتی کند. در نهایت قوه قضائیه در جاهایی که نیاز است باید ورود پیدا کند و سه قوه باید همکاری کنند تا بتوانیم در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها و جرایم همانند سایر حوزه‌ها موفق باشیم.
جهانگیر درباره سرقت‌های خرد، تأکید کرد: موضوع سرقت، علاوه بر ناامنی مالی، ناامنی روانی ایجاد می‌کند. در ۵ سال گذشته موضوع سرقت‌های خرد به عنوان اولین جرم کشور از نظر آمار پرونده‌ها شناخته می‌شود که دلایل متعددی دارد؛ بخشی از آن به متولیان برمی‌گردد و بخشی دیگر مربوط به فرهنگ‌سازی و آموزش به مردم است.
وی مشکل اتباع بیگانه را کشوری عنوان کرد و گفت: اتباع بیگانه باید در مرزها ساماندهی شوند و کنترل و اجرای قوانین برای آنها صورت گیرد؛ صرف طرد اتباع بیگانه مشکلی را حل نخواهد کرد.
جهانگیر افزود: برای اتباع بیگانه در معاونت پیشگیری از وقوع جرم کارهای دوجانبه را در وزارت کشور آغاز کردیم. با سازمان ملی مهاجرت جلساتی برگزار شده تا تمهیداتی فراهم شود که هم از فرصت‌های حضور اتباع در کشور استفاده کنیم و هم با تهدیدات این قشر، مقابله منطقی و در چهارچوب قانون و مقررات صورت گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی