صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

ورزش ایران

کمانداران برای سهمیه در تایلند
تیم تیراندازی با کمان ایران برای حضور در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پنجشنبه 12 آبان ماه به بانکوک تایلند پرواز می‌کند.
مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی آسیا جمعه 13 آبان ماه در بانکوک تایلند شروع می‌شود و 19 آبان در تایلند برگزار می‌شود.
محمد صالح پالیزبان، آرمین پاکزاد، میلاد رشیدی، صادق اشرفی، رضا شبانی، فائز محمدی و محمدحسین گلشنی، مبینا فلاح، مهتا عبداللهی، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی و بیتا عاشق‌زاده 12 کماندارکامپوند و ریکرو مسافر تایلند هستند که برای 10 روز با آسیایی‌ها برای شکار مدال قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک 2024 پاریس سیبل‌ها را نشانه می‌گیرند.
 

تیر سه تفنگدار هم به مدال نخورد
تیر تیراندازان تفنگ ایران در ماده سه وضعیت 50 متر زنان ایران هم در رقابتهای قهرمانی آسیا، به مدال نرسید.
در ادامه رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا به میزبانی چانگ‌وون کره جنوبی، الهه احمدی، فاطمه کرمزاده و فاطمه امینی درخط آتش تفنگ 50 متر سه وضعیت زنان قرار گرفتند.
در پایان دور مقدماتی، الهه احمدی با 584 امتیاز پانزدهم شد، فاطمه کرمزاده با 581 امتیاز بیست و ششم و فاطمه امینی و یلدا سلیمانی به ترتیب با 576 و 574 امتیاز در رده سی و چهارم و سی و پنجم قرار گرفتند. تیم ایران با ترکیب الهه احمدی، فاطمه امینی و فاطمه کرمزاده بین 7 تیم، هفتم شد.به این ترتیب پرونده تفنگ زنان در قهرمانی آسیا بدون مدال وسهمیه المپیک بسته شد.
 

سابر با ترکیب 5 نفره در الجزایر
تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با ترکیب 5 نفره 16 آبان ماه برای حضوردر جام جهانی راهی الجزایر می‌شود.
علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر و نیما زاهدی تا 15 آبان‌ماه در تهران زیر نظر امین قربانی سرمربی تیم ملی تمرین می‌کنند و یک روزبعد یعنی 16 آبان راهی الجزایر می‌شوند تا با شروع فصل رقابتها در پنجمین مسابقه، برای امتیاز رنکینگ المپیک پاریس با شمشیربازان دنیا دوئل کنند. جام جهانی الجزایر و پنجمین مرحله مسابقات رنکینگ انتخابی المپیک از 18 تا 20 آبان ماه در دو بخش انفرادی و تیمی برگزار می‌شود.
سابر ایران فعلاً با 240 امتیاز تیم هفتم رنکینگ جهانی است و ژاپن با 210 امتیاز با هشتمی برای سهمیه المپیک ایران را تعقیب می‌کند.
 

فرجی نفر دوم پینگ پنگ جهان
بنیامین فرجی در رده دوم برترین بازیکنان زیر ۱۵ سال جهان قرار گرفت.در جدیدترین رنکینگ جهانی تنیس روی میز، بنیامین فرجی ملی‌پوش کشورمان در رتبه دوم برترین‌های دنیا در رده سنی زیر ۱۵ سال قرار گرفت.در این رنکینگ بازیکنی از کشور استرالیا صدرنشین است و فرجی در مکان دوم ایستاد.
 

شطرنج بازان پاداش گرفتند
فدراسیون شطرنج پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی این رشته را پرداخت کرد.شهرام عظیمی رئیس فدراسیون از پرداخت پاداش ۵ میلیارد ریالی ملی‌پوشان شطرنج طبق وعده قبلی خبر داد: «طبق وعده‌ای که پیش از بازی‌های آسیایی مبنی بر پرداخت پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی به ملی‌پوشان در صورت کسب افتخار و مدال داده بودم، وفای به عهد کردیم و پاداش وعده داده شده به ملی‌پوشان تیم ملی پرهام مقصودلو، سید محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی، بردیا دانشور و امیررضا پورآقابالا قهرمان هانگژو پرداخت شد.»این پاداش صرفاً پاداش در نظر گرفته شده توسط فدراسیون شطرنج بوده و مجزا از پاداش وعده داده شده توسط وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک است.
 

 برخورداری، بهترین بازیکن لالیگا
سعید برخورداری، دروازه‌بان ایرانی برترین بازیکن هفته لالیگا شد. لژیونر اصفهانی هندبال ایران که سابقه عضویت‌ در تیم‌های ملی را در پست دروازه‌بان در کارنامه دارد‌، این فصل در لالیگا اسپانیا و در تیم آدمار لئون مشغول فعالیت است.برخورداری که پیش از این در لیگ قطر مشغول بازى بود برای پنجمین سال است که در لالیگا اسپانیا به میدان می‌رود.وی در هفته هشتم لالیگا عملکرد شایسته‌ای را از خود به نمایش گذاشت و پس از پیروزی ۳۹ - ۲۷ تیمش به عنوان برترین بازیکن هفته انتخاب شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی