صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ادامه فعالیت گذرگاه راهبردی سوریه و عراق

فعالیت گذرگاه راهبردی میان عراق و سوریه پس از حمله صبح دیروز جنگنده‌های امریکا از سر گرفته شد.
به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، صبح دیروز جنگنده‌های امریکایی کامیون‌های غیرنظامی را در گذرگاه «القائم – البوکمال» هدف قرار دادند اما ساعتی بعد با پاکسازی منطقه از آثار بمباران فعالیت گذرگاه از سرگرفته شد.
بدنبال این حمله پایگاه نظامی امریکا در میدان نفتی «العمر» در حومه استان دیرالزور سوریه هدف ۱۵ راکت قرار گرفت. مقاومت اسلامی عراق یکشنبه شب هم پایگاه امریکا در منطقه «الشدادی» و «العمر» را هدف حمله راکتی قرار داد. این حمله در شرایطی صورت گرفت که برخی رسانه ها از انتقال تجهیزات جدیدی از امریکا به سوریه خبر دادند. مقاومت اسلامی عراق به دنبال ادامه کشتار مردم فلسطین در غزه با همدستی امریکا، به واشنگتن هشدار داد که از این پس حملات مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه آغاز می‌شود.
این در حالی است که یمنی‌ها نیز یک فروند موشک بالستیک شلیک کردند که نیروی دریایی امریکا مدعی شد آن را بر فراز شمال دریای سرخ رهگیری و سرنگون کرده است. پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع امریکا روز پنجشنبه گفته بود که یک ناو این کشور تعدادی پهپاد و سه موشک شلیک‌شده توسط یمنی‌ها به سمت شمال را رهگیری و منهدم کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی