صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

افشای پایگاه نظامی مخفی امریکا در غزه

ارتش امریکا بی‌سر و صدا در حال ساخت و ساز در سایت ۵۱۲ است، پایگاهی طبقه‌بندی شده که بر فراز کوه هار قرن در نقب قرار دارد، اسناد دولتی از این پایگاه به عنوان «تأسیسات پشتیبانی حیات» نام برده است. ارتش از سازه‌های پادگان مانند برای پرسنل صحبت می‌کند.
به گزارش ایسنا، اینترسپت فاش کرد، اگرچه جو بایدن و کاخ سفید اصرار دارند که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروهای امریکایی به سرزمین‌های اشغالی در بحبوحه جنگ با حماس وجود ندارد، اما حضور نظامی مخفیانه امریکا در سرزمین‌های اشغالی از قبل وجود دارد و قراردادهای دولتی و اسناد بودجه نشان می‌دهند که این حضور به وضوح در حال رشد است. تأسیسات ۳۵.۸ میلیون دلاری نیروهای ایالات متحده، که به طور عمومی اعلام نشده یا قبلاً گزارش نشده بود، به طور غیرمستقیم در اعلامیه قرارداد دوم اوت توسط پنتاگون مورد اشاره قرار گرفته است. سایت ۵۱۲ قبلاً به عنوان «محل همکاری امنیتی» نامیده می‌شد؛ عبارتی که برای نمایش یک حضور کم هزینه و سبک در نظر گرفته شده است اما برای پایگاه‌هایی اعمال شده است که همان‌طور که اینترسپت گزارش کرده می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیرو در خود جای دهد.
افشای این پایگاه امریکایی در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا نیز به سی‌بی‌سی نیوز گفت، اعضای نیروهای ویژه کانادا در سرزمین‌های اشغالی هستند و به سفارت کانادا در آنجا برای «برنامه‌ریزی اضطراری» کمک می‌کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی