صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری در دولت سیزدهم
مشهد- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، معدل نرخ بیکاری که بیش از ۱۱ درصد بود، اکنون به 7 درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی در دیدار با آیت‌الله سید احمد علم الهدی در مشهد افزود: بدیهی است که ایجاد فرصت‌های شغلی، نفع راهبردی کشور را هم به دنبال خواهد داشت و جوانی که در صنعت مشغول به کار شود، علاوه بر اینکه درآمد و بیمه او تأمین خواهد بود، به یک عنصر مولد و پیشران در نظام تولید هم تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد: از تولید دارو و سیمان و لبنیات گرفته تا صنایع فولاد، کشتیرانی و پتروشیمی، چندین واحد اقتصادی بزرگ ذیل این وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند که مسئولیت ما را در صیانت از سفره‌های مردم، رونق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان مضاعف می‌کند.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به مطالبه امام‌جمعه مشهد در خصوص ضرورت اشتغال‌زایی برای جوانان بیان کرد: فقط در مشهد بیش از ۴۰۰ برند تجاری در رده‌های مختلف صنعتی فعالیت دارند که ظرفیت مطلوبی برای اشتغال جوانان بیکار استان است اما عدم توازن فرصت‎‌های شغلی با شرایط تحصیلات تکمیلی، جوانان را از فعالیت در صنعت باز می‌دارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی هم گفت: این تکلیف بر دوش شما وجود دارد که توجه ویژه به مسأله اشتغال جوانان داشته باشید. اگر فرصت شغلی عادلانه برای جوان ما فراهم شود و بتواند یقین کند که ثمره کار او یک درآمد منصفانه خواهد بود، بسیاری از چالش‌های اجتماعی دیگر همچون ازدواج هم سروسامان پیدا می‌کند.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ادامه داد: این یک حقیقت است که در دولت، با وجود همه مشکلات داخلی و سنگ ‎اندازی‌های خارجی، اقدامات گسترده‌ای انجام شده و مردم هم این تلاش‌ها را به‌طور دقیق نظاره می‌کنند اما تأکید اصلی ما این است که برنامه‌ریزی‌های شما باید به مرحله‌ای برسد که برای مردم ملموس شود و به موازات آبادانی زیرساخت‌های کشور، سفره مردم را هم از تنگناهای موجود نجات دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی