صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرده خبر

درستکار پای خود را به تیغ جراحی سپرد
پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد که از مشکل آرتروز زانو رنج می‌برد، هر دو پای خود را جراحی کرد. او مدت‌ها با این مسأله دست و پنجه نرم کرد، سرانجام هر دو پای خود را در بیمارستان اختر تهران به تیغ جراحی دکتر کیهانی سپرد که طبق اخبار رسیده جراحی او موفقیت‌آمیز بوده است.


فرنگی‌کاران اردونشین می‌شوند
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی از ۱۶ آبان ماه با شرکت ۱۰ ملی‌پوش در ساری تشکیل می‌شود. این اردو به مدت 10 روز با حضور فرنگی‌کاران پویا دادمرز، مهدی محسن‌نژاد، ایمان محمدی، میثم دلخانی، محمدرضا گرایی، دانیال سهرابی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده پیگیری می‌شود.


قطرکاپ بدون کیانوش رستمی
فهرست نام وزنه‌برداران ایران برای مسابقات قطرکاپ مشخص شد و کیانوش رستمی در این فهرست قرار ندارد. این رویداد که انتخابی المپیک پاریس است روزهای ۱۳ تا ۲۳آذر در دوحه برگزار می‌شود که در لیست اولیه نام هفت وزنه‌بردار مرد و دو وزنه‌بردار زن از ایران قرار دارد. لیست نهایی نیز 13 آبان ارسال می‌شود و طبق قوانین، باید ورزشکارانی برای لیست نهایی انتخاب شوند که نام‌شان در لیست اولیه قرار دارد. حسین سلطانی، مصطفی جوادی، رضا دهدار، رسول معتمدی، مهدی کرمی، علی داودی، آیت شریفی، ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز دراین لیست از آنها نام برده شده است.


فرصت دوباره برای کشتی‌گیران
کشتی‌گیران فرصت دارند تا در رقابت‌های قاره‌ای و انتخابی در سطح جهان سهمیه‌های خود را کسب کنند. تیم ملی کشتی آزاد ایران ۳ سهمیه و کشتی فرنگی نیز ۴ سهمیه المپیک را در بلگراد کسب کرده‌اند و برای کسب ۵ سهمیه دیگر رقابت‌های قاره‌ای قرقیزستان و کسب سهمیه جهانی ترکیه را پیش‌رو دارند. رقابت‌های گزینشی قاره‌ای روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ و ۳ روز بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می‌شود. آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک روزهای ۲۰ لغایت ۲۳ اردیبهشت ماه در شهر استانبول ترکیه و در سطح جهانی برگزار می‌شود که با توجه به فاصله کمتر از ۳ هفته این مسابقات نسبت به مسابقات گزینشی قرقیزستان، در صورت عدم نتیجه در بیشکک، کادر فنی باید تمهیدات لازم را برای حضور نفرات جایگزین در این مسابقات به‌عمل آورد.


طلای دوم جودو در قهرمانی جهان
جودوکاران ایران با کسب طلای مسابقات کاتای قهرمانی جهان یک طلای دیگر به ارمغان آوردند. در آخرین روز از این رویداد تیم ایران در گوشین جوتسو کاتا با محمد حسن سالاری و محمدرضا صحرایی با کسب امتیاز ۵۴۵ و با اختلاف ۱۵ امتیازی نسبت به ویتنام مقتدرانه به سکوی قهرمانی تکیه زدند و دومین مدال طلای کاتا جودو را کسب کردند. پیش از این وهاب بردی و یاشار روح‌الله‌زاده در «کیمه نو کاتا» به مدال طلا رسیده بود. محمدعلی وحید و رضا میرزایی هم در کاتامه نو کاتا به مدال برنز رسیده بودند.


محرومیت دو کوراش‌کار به دلیل دوپینگ
محمد محمدی بریمانلو و جواد مرادی ورزشکاران رشته کوراش به مدت ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند. افسران کنترل دوپینگ ایران در زمان برگزاری اردوی تیم ملی کوراش اقدام به انجام تست خارج از مسابقه کردند که محمد محمدی بریمانلو و جواد مرادی که آزمایشگاه مرجع وادا پس از برررسی‌های آزمایشگاهی وجود ماده ممنوعه را در نمونه‌های آنها شناسایی کردند. با توجه به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات معین شده توسط هر دو ورزشکار، طبق ماده ۱-۸-۱۰ از مجموعه مقررات مبارزه با دوپینگ نادو بریمانلو را از تاریخ 28 مرداد 1402 تا 27 مرداد 1405 و جواد مرادی را از اول مهرماه امسال تا 31 شهریور 1405 از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم کردند.


حدادی به بازیکنان پیراهن یادگاری داد
اردوی بلند قامتان مینی بسکتبال با حضور ۶۱بازیکن منتخب و به میزبانی فدراسیون بسکتبال برگزار شد.این اردو روزهای چهارم و پنجم آبان ماه با حضور ۶۱بازیکن منتخب از تمامی استان‌های سراسر کشور به میزبانی فدراسیون بسکتبال برگزار شد که بازیکنان در آن به تمرین و بازی پرداختند.حامد حدادی اسطوره بسکتبال ایران در این اردو حضور یافت و بازیکنان تمرینات پایه‌ای را زیر نظر او انجام دادند و در پایان به تمام بازیکنان لباس‌هایی با امضای این اسطوره اهدا شد.برای تمامی بازیکنان منتخب مرحله اول چنین اردوهای انگیزشی با اسطوره‌های دیگر بسکتبال ایران در بخش پسران و دختران در نظر گرفته شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی