صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

تساوی فوتبال زنان، کار را به بازی آخر کشاند

درخشش زندی گلی به همراه نداشت

پریسا غفاری
خبرنگار

دومین دیدار تیم ملی فوتبال زنان از رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک فوتبال در قاره آسیا و اقیانوسیه از ساعت 13:40 به وقت تهران با قضاوت چوکی اون از بوتان و کمک داوران تیشروگی نائومی از ژاپن و چودئن تشرینگ از بوتان در ورزشگاه مرکزی پرث آغاز شد.
نیمه اول تا دقیقه 6 بازی ایران صاحب توپ و میدان بود. نگین زندی یکی دو موقعیت نصفه ‌‌و نیمه هم داشت اما هیچ‌کدام خطری جدی روی دروازه چین‌تایپه ایجاد نکردند. اما دردقیقه ۱۹ موقعیت بسیار خطرناک برای چین‌تایپه ایجاد شد که لیو‌ چین، شماره ۱۰ چین تایپه از قلب دفاع ایران نفوذ کرد و تک به تک با زهرا خواجوی توپ را به تیر دروازه کوبید. در دقیقه ۲۱ هم خطای بسیار بد هو‌کیا چینگ روی پای شبنم بهشت از چشم داور دور ماند. چینگ با استوک روی مچ پای شبنم بهشت رفت و باعث مصدومیت او شد. این بازی تا دقیقه ۴۱ هم کماکان با نتیجه بدون گل پیش رفت و چین‌تایپه بیشتر مالک توپ و میدان بود تا اینکه در دقیقه 43 موقعیت بسیار جدی برای ایران بوجود آمد که نگین زندی موفق به زدن ضربه نهایی نشد. بدین ترتیب نیمه اول بازی بدون گل مساوی به اتمام رسید.
نیمه دوم با موقعیت‌های خطرناک بازیکنان چین‌تایپه روی دروازه ایران استارت خورد. دردقیقه 49 موقعیت بسیار جدی توسط سو یو هوسون توسط بهناز طاهرخانی به کرنر فرستاده شد و این بازیکن دروازه خالی را به زیبایی نجات داد. در دقیقه 55 هم پاس عالی برای چین‌تایپه که گلنوش خسروی زودتر از لایلی چین ضربه سر را به کرنر زد. در زمان 77 بازی هم زهرا خواجوی موقعیت جدی یینگ را به زیبایی دفع کرد. در واپسین دقایق مسابقه نیز چین‌تایپه‌ای‌ها به دنبال گل بودند اما درخشش زهرا خواجوی باعث شد دروازه ایران بسته بماند. در دقیقه (5+90) سمانه چهکندی صاحب آخرین موقعیت مسابقه شد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه چین‌تایپه برگشت داده شد تا در پایان یک بازی پرافت‌وخیز دو تیم با تساوی بدون گل کار خود را به پایان ببرند.
بدین ترتیب همه چیز به بازی آخر کشید. زنان ایران چهارشنبه ساعت 11:20 رودرروی فیلیپین قرار می‌گیرند تا در صورت برد امیدوار باشند تا در دو گروه دیگر، نتایج موردنظر آنها به‌ثبت برسد تا بتوانند به‌عنوان تیم دوم برتر راهی مرحله حذفی شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی